hulp bij widget op shopify shop

DWQA QuestionsCategorie: Questionshulp bij widget op shopify shop
Misha asked 12 maanden ago

Beste,

Ik snap niet waar ik in de theme liquid file van Shopify de code moet embedden. In welke file en sectie plaats ik de embedded code?

Alvast bedankt.

mvg,

Ismail Akhan Staf answered 12 maanden ago

Beste Mischa,

De widget code kun je op verschillende manier toevoegen in Shopify. De makkelijkste manier is om dit via de UBB code te doen. Met de volgende stappen kun je de widget door middel van de UBB code toevoegen:

1. Login op het WWK Dashboard
  2. Selecteer het tabblad Promotie
  3. Selecteer het tabblad Widget
  4. Personaliseer de widget eventueel
  5. Kopieer de UBB code (rechtsonderin)
  6. Login op Shopify
  7. Selecteer onlinewinkel
  8. Klik op Pagina's
  9. Selecteer de gewenste pagina
  10. Plak de UBB code op de gewenste plek op de pagina
  11. Sla de wijzigingen op

De UBB code wordt door de sidebar automatisch veranderd naar de widget. Het is belangrijk dat de sidebar is geactiveerd op de website.

Nadat je de WebwinkelKeur hebt geïnstalleerd, kun je de sidebar activeren door in Shopify op Onlinewinkel > Thema's te klikken. Vervolgens kun je op Thema aanpassen klikken. In de thema editor kun je linksbovenin op Ingesloten apps klikken en de sidebar activeren.

De sidebar verschijnt op de website nadat je webwinkel is goedgekeurd. Vanmiddag hebben we je het keuringsrapport toegezonden.

Nadat je de nodige aanpassingen hebt gedaan kun je een herkeuring aanvragen.

Ik wens je veel succes en een prettige dag verder.

Misha answered 12 maanden ago

Hey Ismail,

Bedankt voor je response!

Wanneer ik inlog op Shopify en naar m'n pagina's ga heb ik daar niet mijn collectie pagina's of wat dan ook.. Die collectie (en product) pagina's zijn namelijk gewoon standard pagina's in Shopify. Zoals deze: https://shop.numsy.nl/collections

Dus ik snap ook niet hoe ik die daar krijg. Ik heb een collega die hier ook moeite mee had maar het is hem wel gelukt. Ook op de homepagina bijv. Want komt die widget ook enkel op die pagina of meteen over heel de website?

Ik had een afkeuring van jullie systeem omdat er nog een hoop miste, maar de enige manier om tot die UBB code te komen was door weer een herkeuring aan te vragen. Ook niet mega handig denk ik.

Ismail Akhan Staf answered 12 maanden ago

Hoi Misha,

Het klopt inderdaad dat de manier die ik heb beschreven voor losse pagina's geldt en niet voor de collectie- of productpagina's.

Om de widget op deze pagina's te weergeven kun je het beste onder het menu Onlinewinkel kiezen voor Thema's en daarna op Aanpassen klikken.

Je komt daarmee in de thema instellingen. Bovenin vind je een dropdown-menu waarin je bijvoorbeeld collecties kunt selecteren. Nadat je collecties hebt geselecteerd kun je er ook voor kiezen om zelf een template aan te maken.

In het linkermenu kun je vervolgens de optie sectie toevoegen selecteren en kiezen voor tekst met opmaak. Je hoeft maar 1 tekstblok te houden. Als je de tekstblok selecteert kun je de inhoud aan de rechterkant wijzigen en daar de UBB code toevoegen.

De UBB code wordt door de sidebar automatisch aangepast naar de widget. De sidebar kan ook pas geactiveerd worden na een goedkeuring. Vandaar dat een het verkrijgen van een goedkeuring eigenlijk de eerste stap is om het keurmerk te kunnen voeren.

Ik hoop dat je hier verder mee komt en wens je succes met de aanpassingen!

Hi Ismail,

Bedankt voor je antwoord! Zojuist is onze aanvraag goedgekeurd dus ik kan eindelijk verder gaan met het installeren van de widget.

Echter, kom ik niet bij de sectie waar jij het hebt over tekst met opmaak. Gaat het dan om custom content waarbij ik enkel text kan houden? Ik kan namelijk niet vinden om welk blok het precies gaat en of je dit simpelweg in de "description" moet toevoegen. De manier die ik zojuist heb beschreven werkt iig niet.

Hi Mischa,

Gefeliciteerd met de goedkeuring!

Het klopt inderdaad dat je een sectie moet toevoegen waarbij je zelf een tekst kan toevoegen. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld het blok Opschrift toevoegen selecteren.

Hieronder heb ik 2 links toegevoegd met de screenshots:

Hi ismail,

Bedankt!

Hmm ik zie die optie er niet tussen staan (kan ook geen screenshot hier delen). Waar precies zou ik deze in de sectie dan moeten toevoegen want als ik het in de beschrijving plaats dan zie ik gewoon die tekst terugkomen op de site... overigens zijn de 2 screenshots dezelfde die ik je hebt gestuurd.

Ik hoor het graag!

Hi,

Ik zie trouwens dat de banner nu onderaan de pagina staat, dat is nu gelukkig gelukt. Moet er alleen nog een side widget van maken. Hoe werkt dat?

Hi Misha,

Excuses voor de dubbele screenshot. De link heb ik aangepast naar https://ibb.co/BNLh0LH

Je kunt de UBB code als tekst toevoegen. Deze wordt automatisch door de sidebar verandert naar de widget.

De sidebar kun je als volgt activeren:

1. Login op Shopify
  2. Ga naar Apps
  3. Typ in de zoekbalk boven 'WebwinkelKeur' en klik op de app
  4. Klik vervolgens in de app op de link 'App embeds'
  5. De sidebar hoort hiermee te worden geactiveerd.
  6. Sla de wijziging op om de instelling te behouden.

Ik hoop dat je hier verder mee komt en wens je een zonnige dag toe!

Hi Ismael,

Nou het is gelukt, alleen nu probeerde ik de kleur te veranderen en ben ik ook weer vergeten waar nu waar ik de widget had geinstalleerd.. Ik kan de custom code nu ook nergens terug vinden. Kunnen jullie dat toevallig ergens zien waar in de website dat nu staat?

Ik zou het graag naar: #2F9082 willen veranderen.

mvg,

Hi Mischa,

Fijn om te horen dat het is gelukt. Ik zie de widget echter nergens op de pagina terug. Kun je mij de URL geven waar de widget op te zou moeten zijn?

Alvast bedankt!

Hi ismael,

Nou dat is dus het probleem, ik weet niet waar deze te zien is. De widget is actief op elke pagina maar ik weet niet waar de bron van deze pagina zit. Je kan natuurlijk de kleur op elk van de pagina's 1 voor 1 aanpassen maar dat is meer werk.

https://shop.numsy.nl/collections/ daar is die ook te zien.

Hi Misha,

Op https://shop.numsy.nl/collections/ zie ik alleen de sidebar aan de linkerkant van de pagina, maar niet de widget. Begrijp ik het goed dat je de code van de sidebar probeert te vinden?