DWQA QuestionsCategorie: QuestionsIk wil graag weten wie er verantwoordelijk is voor een missend pakje bij een fout in het lever adres.
Martijn asked 3 jaar ago
Ik wil graag weten wie er verantwoordelijk is voor een missend pakje bij een fout in het lever adres. Ik heb een pakje naar Ierland gestuurd en hierbij stond een foute postcode, de klant heeft het pakje niet ontvangen en claimt bij ons nu de kosten. Ik heb echter het pakje opgestuurd naar het adres dat door de klant ( Inclusief foute postcode ) opgegeven is.    Wie is er nu dus verantwoordelijk voor deze fout.   groet Martijn
Daan Staf answered 3 jaar ago
Beste Martijn, Wat een lastig vraagstuk. De wet is helaas niet eenduidig hoe het zit met de verzendkosten in het geval de klant een verkeerd adres heeft opgegeven. In het verleden hebben we een blog gepubliceerd over dit onderwerp waarin we hopelijk wat duidelijkheid scheppen: https://www.webwinkelkeur.nl/mag-ik-de-verzendkosten-berekenen-wanneer-de-klant-een-verkeerd-adres-heeft-opgegeven/ Met vriendelijke groet, Daan