DWQA QuestionsCategorie: QuestionsIs er verschil in het terug geven van artikelen bij een webwinkel en een groothandel?
Laurens van Helvoirt asked 3 jaar ago
Ik hen terras heaters gekocht bij een technische groothandel. Ik heb op de website van de fabrikant gekeken naar de toepassingsmogelijkheden van de heaters en zo mijn keuze gemaakt. Vervolgens heb ik een technische groothandel gevraagd voor een bepaalde heater een offerte te maken. Aan de hand daarvan zijn 3 heaters voor mij besteld. Nadat ik 2 heaters had opgehangen op een veel kleiner oppervlak als wat op de website van de fabrikant wordt geadviseerd bleek bijna geen warmte voelbaar en was er na een uur 1 heater al weer kapot. Vandaar dat ik de 3 heaters weer terug heb gebracht. De groothandel geeft aan dat zij geen adviserende rol hebben gespeeld en daarom geen geld terug kunnen geven of in elk geval schade van de gebruikte apparaten in rekening brengen. Is dit hun recht omdat het hier geen internet aankoop betreft?
Lana answered 3 jaar ago
Beste Laurens, bedankt voor je vraag. Ik begrijp uit je verhaal dat je de bestelling hebt gedaan in een fysieke winkel. Hier gelden andere regels dan voor aankopen online. Omdat wij alleen kennis hebben van online aankoop en de wetgeving hieromheen kan ik je niet adviseren wat je rechten zijn. Ik weet wel dat je ten alle tijden recht heb op een deugdelijk product. Mocht de heater niet voldoen aan de productomschrijving dan is de verkoper hiervoor wel verantwoordelijk. Ik hoop dat je hier iets mee kunt en wens je veel succes met deze zaak!  ^Lana