Kan ik mijn review mails ook zelf versturen?

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsKan ik mijn review mails ook zelf versturen?
Daniek de Groot asked 4 jaar ago
Ik wil graag mijn reveiw vraag mails zelf sturen, kan ik dit gewoon doen of moet ik dan nog extra stappen ondernemen?
caleni Staf answered 4 jaar ago
Beste Daniek, Dat is zeker mogelijk. Je kan uitnodigingen automatisch laten versturen door onze plugin te installeren, maar als je het liever handmatig doet hebben we daar ook mogelijkheden voor gecreëerd. Meer over het handmatig versturen van uitnodigingen lees je hier: https://www.webwinkelkeur.nl/nieuwe-update-aan-onze-uitnodigingen/ Groet, Asoka
Marcel Landeweerd Staf answered 4 jaar ago
Nog een kleine aanvulling op mijn collega, er zijn eigenlijk 3 mogelijkheden om reviewverzoeken te verzenden:
  1. Automatisch via onze webshop plugins
  2. Handmatig via ons dashboard
  3. Door helemaal zelf een e-mail te versturen met verwijzing naar de reviewpagina
Mocht je die derde optie bedoelen, dan is dat natuurlijk mogelijk. Deze optie heeft wel wat nadelen, zo zijn de klantgegevens als ordernummer, klantnaam en e-mailadres niet vooringevuld. Ook moet de klant na het schrijven van een review klikken op een bevestigingslink in een e-mail die we na het schrijven van de e-mail toesturen. Dat is nodig om te kunnen valideren dat de klant echt toegang heeft tot het ingevulde e-mailadres. Dat is niet nodig bij optie 1 of 2, omdat we dan middels het reviewverzoek dat wij via onze servers versturen al kunnen valideren dat de klant toegang heeft tot zijn e-mailadres. Het schrijven van een review op deze manier kost dus meer tijd.

Als laatste wordt bij reviews geplaatst via onze reviewverzoeken de klantnaam weergegeven met als aanduiding "geverifieerde klant", bij handmatig geplaatste reviews doen we dit niet, omdat we dan niet kunnen valideren of iemand echt een klant was.

Ik hoop dat je met deze informatie verder geholpen bent.