Klant geeft aan niet haar gehele bestelling te hebben ontvangen

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsKlant geeft aan niet haar gehele bestelling te hebben ontvangen
Jaimy asked 3 jaar ago
Ik heb laatst via mijn webshop 4 artikelen verkocht. Alleen zegt de ontvanger maar 1 artikel te hebben ontvangen in plaats van vier. Nu heb ik mijn voorraad nagekeken en klopt het precies, er zijn 4 artikelen uit de voorraad. Ook heb ik naar het gewicht gekeken, dit zou moeten zijn 255 gram. Nu geeft onze vervoerder 500 gram aan. Dit verschil vind ik wel vreemd, maar misschien ronden ze het wel af. Als dat het geval is, dan zullen ze  waarschijnlijk 1 artikel ook op 500 gram zetten. Hierdoor weet ik door het gewicht niet zeker of het 1 of 4 kon zijn. Mijn vraag is dan ook: ben ik nu verplicht om de klant de overige 3 producten op te sturen? Ondanks dat mijn voorraadsysteem wel aangeeft dat het klopt?
caleni Staf answered 3 jaar ago
Goedemorgen Jaimy,

Bedankt voor je bericht en wat een vervelende situatie, helemaal als je eigen voorraad wel blijkt te kloppen. Het vervelende is dat jij als verzender verantwoordelijk bent. Dus als de klant aangeeft dit niet te hebben ontvangen, is dit helaas een risico voor jou als webshophouder en zal je het opnieuw moeten sturen. Het kan immers zo zijn dat er bij het postorderbedrijf iets is gebeurd, maar hier mag de klant niet de dupe van zijn. Wat je nog zou kunnen doen is een onderzoek instellen bij het postorderbedrijf, om te achterhalen wat er gebeurd kan zijn en hoe het precies zit met het verschil in gewicht.

Kom je hiermee verder?