Skip to content

Klant wil eerst zijn geld terig voor het retouneren

DWQA QuestionsCategorie: JuridischKlant wil eerst zijn geld terig voor het retouneren
Richard Slutter asked 1 maand ago
Er is een discussie ontstaan met een klant van ons, deze heeft een douchepaneel gekocht en deze zou niet werken volgens de klant. wij hebben de klant direct een nieuwe toegestuurd voor deze de oude had geretourneerd. na ontvangst mocht de klant de de oude in de doos van het nieuwe douchepaneel doen en deze retourneren.
Nu heeft de klant bij dit douchepaneel het zelfde isseu…… Wij willen de klant graag helpen door een vervangend product te sturen, ter reparatie te retourneren of te retourneren voor een te goed bon.
Dit wil de klant niet en wil zijn geld terug inc de kosten die gemaakt zijn voor het plaatsen van door een monteur.
uiteindelijk hebben wij gezegd dat we geen zin hier in hebben en de klant hem mag retourneren en na ontvangt de klant zullen uitbetalen.

Echter wil de klant dat wij eerst de klant gaan betalen en dan zal de klant het product retourneren.

Graag verneem ik van jullie een reactie wat we hier mee moeten doen.

Richard Slutter
Valisa.nl

1 Antwoorden
Nizella Nukic Staf answered 1 maand ago
Hallo Richard, jeetje het is inderdaad een lastige situatie geworden. De klant is verplicht om het product retour te sturen binnen 14 dagen na het aanmelden van zijn of haar retour. Jij als verkoper bent verplicht om binnen 14 dagen na het ontvangen van de retourmelding het geld te retourneren aan de klant mits het in goede orde door jou is ontvangen of er een bewijs van verzending aan je is overgedragen. Het komt er dus op neer dat het product niet door jou ontvangen hoeft te zijn tot je overgaat tot een terugbetaling maar de klant moet in dat geval een bewijs van de terugzending kunnen overhandigen en anders mag je wachten tot je het product hebt ontvangen. Ik hoop dat je hier verder mee komt en ik wens je een hele mooie dag toe. Groeten Nizella

Je antwoord