Kleed

Marijke Boelens asked 3 jaar ago
Heb een kleed gezien in een winkel. Echter was deze niet op voorraad. Is besteld maar bij thuiskomst is kleur anders dan in winkel. Winkelier zegt dat dit komt omdat in winkel geen daglicht is. Het is een standaard artikel niet speciaal oor mij gemaakt. Valt een bestelling onder webshop artikel. Heb deze niet kunnen bekijken. Moet de winkelier deze terugnemen.    Gaarne advies
Lana answered 3 jaar ago
Beste Marijke, bedankt voor je bericht. Heb je het kleed gekocht in de winkel, of via een webwinkel? Dat is wel belangrijk om te bepalen waar je recht op hebt. ^Lana
Marijke answered 3 jaar ago
in de winkel gezien. Besteld en daarna opgehaald. Thuis bleek het kleed een blauwe gloed te hebben en geen grijze gloed. Hij is anders dan in de winkel.  Gr  marijke
Lana answered 3 jaar ago
Beste Marijke, dat maakt het nog niet helemaal duidelijk helaas. Heb je de aankoop voltooid (besteld, betaald etc) in een webwinkel omgeving, of heb je het kleed in de winkel gezien, via een medewerker besteld/ betaald en hierna opgehaald in de winkel?
Marijke answered 3 jaar ago
het laatste is het geval. Echter er zit bij de l
Marijke answered 3 jaar ago
het laatste. Echter er zit een blauwe gloed ipv een grijze. Dit was niet het geval in de winkel. Dus het kleed is anders dan ik gezien heb.   Gr. Marijke.boelens@gmail.com
Lana answered 3 jaar ago
Beste Marijke, in dat geval valt je bestelling niet onder het consumentenrecht voor online aankopen. Als je een product koopt in een winkel, dan heb je geen bedenktijd achteraf. Je kunt alleen van de koopovereenkomst af als de verkoper daarmee akkoord gaat. Sommige verkopers bieden de mogelijkheid om onder bepaalde voorwaarden (het product moet ongebruikt en onbeschadigd zijn) de koopovereenkomst achteraf te annuleren.  Helaas kan ik je hierover verder niet adviseren, omdat wij een keurmerk zijn voor webwinkels. ^Lana
Marijke answered 3 jaar ago
Ok bedankt voor je moeite.   Gr marijke