Leverancier contract

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsLeverancier contract
Dimitri asked 3 jaar ago
Hallo, ik verkoop slaapbanken en heb leveranciers gevonden. Ik wil een contract laten opstellen, alleen vraag ik mij af hoe en wat ik precies moet doen. Ik denk dat ik dit het beste bij een jurist kan doen, maar daar zit een prijsje aan: 200 euro minstens. In het contract wil ik alles duidelijk genoteerd hebben over de afspraken en alles. Het is namelijk een leverancier uit Italië, dus wil ik zekerheid hebben. Wat raden jullie mij aan? Volgens mij gaat het om een inkoopcontract als ik het goed heb? Daarnaast: moet ik per leverancier een aparte contract laten opstellen of kan ik een algemeen contract op laten stellen voor alle leveranciers. Over het algemeen werk ik volgens het dropship model en werkt alles zowat precies hetzelfde bij elke leverancier qua inkoop, retourneren en alles. Ik denk zelf dat 1 contract voor alle leveranciers genoeg is, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb ook geen geld om meerdere contracten te laten maken. Is het daarnaast ook noodzakelijk vinden jullie om een contract door een jurist op te laten stellen?  Eventueel nog iets wat ik moet weten qua informatie? Bedankt!
Lana answered 3 jaar ago
Beste Dimitri, bedankt voor je bericht. Ik wil je adviseren om daar wel een jurist voor in de arm te nemen. Wij kunnen alleen advies geven over het consumentenrecht en zijn verder niet gespecialiseerd in contracten met leveranciers of dergelijke. Het is wel belangrijk dat je dit goed geregeld hebt natuurlijk! ^Lana
Dimitri answered 3 jaar ago
Oke dankje