Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Mag ik foto's voor mijn webshop van Google halen?

Willem Webshop asked 2 maanden ago

Voor mijn webwinkel schrijf ik blogs, nu wil ik die wat opleuken met een bijpassende foto.
Waar haal ik foto’s vandaan? Kan ik die gewoon van Google Images halen?

2 Antwoorden
Marcel Landeweerd Staf answered 2 maanden ago

Op foto’s zit auteursrecht, je mag dus niet zomaar elke foto van het internet plukken. Je loopt snel kans op hoge boetes.

Zelf bij WebwinkelKeur hebben we in het verleden die fout wel eens gemaakt, je leest er meer over op https://www.webwinkelkeur.nl/kopieer-zomaar-fotos/ .

Nu bevat Google Images soms rechtenvrije foto’s, maar het is lastig om te achterhalen of de foto’s die je vind echt rechtenvrij zijn. Je hebt voldoende websites waar je de rechten van foto’s kunt kopen of waar gratis rechtenvrije foto’s worden aangeboden. Ik zou je daarom aanraden om foto’s standaard van een (gratis) stock foto website te halen.

Onze partner webwinkelcommunity heeft een mooi overzicht gemaakt van gratis aanbieders van StockPhotos: https://www.webwinkelcommunity.nl/knowledge-base/gratis-stock-fotos-voor-webwinkels/

Robert answered 2 weken ago

Ik haal mijn rechtenvrije foto’s altijd van Pixabay, die zou ik je zeker aanraden!

Je antwoord

Tags
Over de auteur
Willem Webshop (Website)

Over Stichting WebwinkelKeur

Stichting WebwinkelKeur is een onafhankelijke organisatie met een transparant webwinkel keurmerk in combinatie met klantbeoordelingen.

Ook lid worden voor slechts € 8,95 per maand?

Lid worden