Mag je als webshop annuleringskosten in rekening brengen voor pre-orders.

DWQA QuestionsCategorie: JuridischMag je als webshop annuleringskosten in rekening brengen voor pre-orders.
Lumi asked 3 jaar ago
Ik zie dat een aantal webshops annuleringskosten in rekening brengen als een consument een pre-order annuleert. Dit word alleen in rekening gebracht als de bestelling al langer dan 14 dagen bestaat. Het gaat niet om maatwerk product en heeft geen houdsbaarheid datum. Voorbeeld: Ik bestel een product op 1 mei en het word geleverd op 27 juni. Op 23 mei wil ik toch afzien van de bestelling maar de webshop rekent hier 15% van de product kosten in rekening. De vraag is of dit mag. Het staat wel vermeld in de Algemene Voorwaarden. Als ik zelf een beetje onderzoek doe vind ik verschillende antwoorden hierop. De ene zegt dat het moet voldoen aan de herroeprecht spelregels en de andere zegt dat het niet mag.
Lana answered 3 jaar ago
Beste Lumi, bedankt voor je mail. We kunnen hier vrij kort over zijn: Dit mag niet :-). Vanaf het moment dat de klant het artikel ontvangt gaat de bedenktijd pas in. Je mag dus niet voor de tijd al kosten in rekening brengen. Met maatwerk mag dit inderdaad wel. ^Lana