Meerdere talen reviewa

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsMeerdere talen reviewa
Rutger Visser asked 3 jaar ago
Beste,   Ik heb nu een tijdje de meertalige widget op mijn site. Standaard taal van de mail is Engels, maar nu zie ik bij elke review een UK vlag, terwijl mensen in het Duits de review schrijven. Is daar iets aan te doen? Bijvoorbeeld dat mensen hun land moeten selecteren bij het invullen van de review?
Daan Staf answered 3 jaar ago
Beste Rutger, Bedankt voor je vraag waarom bij jou bij vrijwel alle beoordelingen de Engelse vlag wordt getoond. De vlag wordt met de volgende logica toegewezen aan een beoordeling:
  1. De vlag die hoort bij het land van het IP-adres van de gebruiker als de taal een officiële taal is in dat land. Bijvoorbeeld een review in het Nederlands geschreven vanuit België krijgt de Belgische vlag.
  2. De vlag van het vestigingsland van de webshop. Als de taal een officiële taal is in dat land. Bijvoorbeeld een review in het Duits vanuit een IP-adres in Brazilië krijgt de Duitse vlag.
  3. De vlag bij het primaire land wat gekoppeld is aan een taal. Bijvoorbeeld een review in het Nederlands voor een Duitse webshop vanuit een IP-adres in Brazilië krijgt de Nederlandse vlag.
Bron: https://www.webwinkelkeur.nl/vlaggen-van-landen-zichtbaar-bij-reviews/ Vanaf 11 april 2021 lijkt het mis te gaan bij jouw beoordelingen. Daarvoor stond bij iedere beoordeling de Nederlandse vlag en sindsdien de Engelse vlag. Is dat ook het moment dat je de meertalige widget hebt geïnstalleerd? Met die informatie zal ik dit probleem voorleggen aan ons ontwikkelteam voor verdere analyse. Mvg. Daan
Rutger Visser answered 3 jaar ago
Beste Daan,   Bedankt voor je antwoord. 11 april is precies de dag geweest dat ik overgestapt was naar het nieuwe pakket.
Daan Staf answered 3 jaar ago
Beste Rutger,  Ik heb een eerste reactie ontvangen van development: De taal van de beoordeling halen we uit de taal die we vanuit WordPress meekrijgen. We detecteren de taal vanuit https://wpml.org/.  Welke plugin gebruiken jullie voor talen? Als het niet WPML is zal onze plugin altijd denken dat het de standaard taal is, wat leid tot dit probleem. Alvast bedankt. Groet, Daan
Rutger Visser answered 3 jaar ago
Ah, ok.   Ik gebruik GTranslate plugin, zie meer info https://gtranslate.io/ En dit is een betaalde plugin dus ik hou deze graag. Is het nog wel nu mogelijk om het te laten werken?
Daan Staf answered 3 jaar ago
Beste Rutger, Ik koppel dit terug aan development. Om te zien of ze daar iets mee kunnen. Het wordt echter wel volgende week voor er een reactie komt. De betreffende developer is een paar dagen met vakantie. Groet,   Daan
Daan Staf answered 3 jaar ago
Beste Rutger, Zojuist terugkoppeling ontvangen van development. We kunnen op het moment helaas niets bieden om de taal voor de uitnodigingen juist te detecteren bij jouw webshop. We hebben een ontwikkeling geformuleerd voor op de wensenlijst: het detecteren van de land van de uitnodiging op basis van het afleveradres als WPML niet werkt. Maar daar heb jij nu nog niets aan. Het gevolg voor nu is dat al je uitnodigingen verzonden worden in je hoofd taal. Ik adviseer om de taal in te stellen die door de meeste van jouw klanten gesproken wordt. Je neemt nu een PRO pakket bij ons af. Omdat de meertalige uitnodigingen bij jou niet functioneren kan ik me voorstellen dat je wilt downgraden naar het PLUS pakket. Als je dat inderdaad wilt, dan zal ik dat met terugwerkende kracht tot de voorgaande factuur doorvoeren en het teveel betaalde bedrag terugstorten. Ik had graag een beter antwoord gegeven. Groet,   Daan
WebwinkelKeur
Rutger Visser answered 3 jaar ago
Pro pakket heb ik ook genomen om uberhaupt alles meertalig te hebben. Dus ik behoud liever het Pro pakket, tot wellicht de oplossing er is of ik switch over paar maanden over naar WPML. Bedankt voor je hulp in ieder geval!
Rutger Visser answered 3 jaar ago
Pro pakket heb ik ook genomen om uberhaupt alles meertalig te hebben. Dus ik behoud liever het Pro pakket, tot wellicht de oplossing er is of ik switch over paar maanden over naar WPML.   Bedankt voor je hulp in ieder geval!