Meertalige website - profiel standaard in Engels ipv Nederlands

DWQA QuestionsCategorie: WebwinkelKeur hulpMeertalige website – profiel standaard in Engels ipv Nederlands
Niels asked 1 jaar ago

Voor onze webshop kozen we recent voor een pro pakket van WWK. Nu hebben we een shop in 3 talen (met een specifieke domeinnaam per taal). Ik voegde de vertalingen voor de invites etc ook mooi toe, maar ik merkte echter op dat ons profiel nu ook standaard in de Engelse versie van onze webshop staat. Eén: dat zou ik graag veranderen naar de NL versie. Twee: ik heb de indruk dat daardoor ook alle reviews een Britse vlag krijgen ivp een Nederlandse of Belgische. Ivm dat laatste puntje: ik vrees dat door de standaard Engelse instellingen, de review uitnodigingen ook ten onrechte in het Engels verstuurd worden. Graag hulp.

Daq Niels,

Goed dat je hierover aan de bel trekt, ik help je graag.

Om welke webwinkel(s) gaat het? Wanneer je meerdere URL's hebt is het goed om deze URL's als aparte webwinkels aan te melden. Op deze manier kun je voor elke webwinkel apart de hoofdtaal instellen. Zo loop je ook niet het risico dat er een Nederlandstalige uitnodiging naar een Engelstalige klant gaat en omgekeerd.

De hoofdtaal pas je aan door in het Dashboard bij Profiel & Badges naar Beheer talen te gaan.

Niels answered 1 jaar ago

Hoi Marc, bedankt voor je reactie. Het gaat om destoffenstraat.com en streetoffabrics.com. Om een of andere reden pakt hij nu altijd streetoffabrics als hoofdaccount (ik moet de webwinkels nog apart aanmaken). Is jouw voorstel dan inderdaad de oplossing? En moet ik dan de badges ook weer apart (laten) implementeren?

Dag Niels,

Dat lijkt me dan het gemakkelijkste inderdaad. Je hebt nu het account Webshop de Stoffenstraat BV waar op dit moment de webwinkel De Stoffenstraat onder valt. Je kunt de webwinkel Streetoffabrics daar aan toevoegen. Daar verzamel je dan ook apart de reviews voor. De Sidebar en Widget moeten opnieuw worden geïnstalleerd (met de juiste webwinkel ID en API key).

De webwinkel voeg je toe door in het Dashboard rechtsbovenin op het poppetje te klikken, daar zie je de optie webwinkel toevoegen staan.

Niels answered 1 jaar ago

Marc

In een ideale wereld blijven de reviews toch gebundeld. Zo kan iemand in bijv. Denemarken zien dat er veel reviews (in meerdere talen) zijn en filteren op enkel Engelstalige opdat hij/zij ze zou kunnen lezen. Is dat ook mogelijk? Kan iemand ons eventueel telefonisch begeleiden aub?

Groetjes

Marc Staf answered 1 jaar ago

Dag Niels, ik wil daar zeker met je over bellen. Kan dat morgen?