Skip to content

Meertalige website - profiel standaard in Engels ipv Nederlands

DWQA QuestionsCategorie: WebwinkelKeur hulpMeertalige website – profiel standaard in Engels ipv Nederlands
Niels asked 2 weken ago

Voor onze webshop kozen we recent voor een pro pakket van WWK. Nu hebben we een shop in 3 talen (met een specifieke domeinnaam per taal). Ik voegde de vertalingen voor de invites etc ook mooi toe, maar ik merkte echter op dat ons profiel nu ook standaard in de Engelse versie van onze webshop staat. Eén: dat zou ik graag veranderen naar de NL versie. Twee: ik heb de indruk dat daardoor ook alle reviews een Britse vlag krijgen ivp een Nederlandse of Belgische. Ivm dat laatste puntje: ik vrees dat door de standaard Engelse instellingen, de review uitnodigingen ook ten onrechte in het Engels verstuurd worden. Graag hulp.

1 Antwoorden
Marc Staf answered 2 weken ago

Daq Niels,

Goed dat je hierover aan de bel trekt, ik help je graag.

Om welke webwinkel(s) gaat het? Wanneer je meerdere URL's hebt is het goed om deze URL's als aparte webwinkels aan te melden. Op deze manier kun je voor elke webwinkel apart de hoofdtaal instellen. Zo loop je ook niet het risico dat er een Nederlandstalige uitnodiging naar een Engelstalige klant gaat en omgekeerd.

De hoofdtaal pas je aan door in het Dashboard bij Profiel & Badges naar Beheer talen te gaan.

Je antwoord