Niet ontvangen producten

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsNiet ontvangen producten
lemstra asked 3 jaar ago
Een aantal producten gekocht in een webwinkel van mijnautoonderdelen en deze zijn geweigerd door DHL en retour gezonden naar de afzender mijn autoonderdelen en dus nooit door mij als klant ontvangen 12-01-2020 vooraf betaald via ideal. mijnautoonderdelen zegt een onderzoek te starten en als het pakket terug is bij hun op locatie het geld zullen terug storten. Is hier een wettelijke termijn voor? er is nm geen enkele actie mij inziens en bellen met een zeer dure helpdesk levert niets op.
Lana answered 3 jaar ago
Beste, bedankt voor je bericht. De verzender is verantwoordelijk voor het pakket totdat de ontvanger deze heeft ontvangen. In dit geval heb jij het pakket nooit ontvangen, dus blijft de verzender (de webwinkel) verantwoordelijk voor het pakket. Jij moet dus gewoon netjes binnen 14 dagen je geld terug krijgen. ^Lana
lemstra answered 3 jaar ago
Goedemiddag Lana, en als de webwinkel het geld gewoon niet terugstort? wat kan ik dan nog doen? Heb de firma al via mail in gebreke gesteld maar krijg gewoon geen reactie hierop.
Lana answered 3 jaar ago
Wanneer je geen reactie ontvangt kun je je eventueel melden bij het ACM: https://www.acm.nl/nl, of bij het klachtenplatform van de consumentenbond: https://www.klachtenkompas.nl/