Nieuwe regels per 28 mei:
- Hoe je controleert dat de recensie van klanten zijn die het product daadwerkelijk hebben gekocht en gebruikt.
- Of je alle positieve en negatieve reviews van producten verwerkt.
- Of er sprake is van sponsoring en of je voor beoordelingen betaalt.
Hélène Stam
Be Original HS
Beste Hélène,
Goed dat je hierover aan de bel trekt, ik help je graag.
Op het moment dat je reviews via ons verzameld zorgen wij er voor dat we controleren dat de reviews zijn geplaatst door echte klanten. Ook laten we alle reviews zien die via ons zijn verzameld, je hebt als winkelier niet de mogelijkheid om zelf reviews te verwijderen.
Je mag niet voor reviews betalen, we controleren hierop bij onze (her)keuringen. De verantwoordelijkheid hiervan ligt bij jou als webwinkelier. Ik zie op jouw website niet dat je dit doet. Dus dat is top.
Ik hoop dat je hiermee verder komt. ^Marc
Hélène Stam
Be Original HS
Dag Hélène,
Heel graag gedaan, ik raad je wel aan om hier iets over op je website te zetten. We hebben hier de volgende voorbeeldtekst voor gemaakt:
We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service. Onze beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door WebwinkelKeur.
Webwinkelkeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen. Welke maatregelen dit zijn lees je hier.
Onze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven.
Dag Hélène,
We hebben de voorbeeldtekst aangepast:
We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service. Onze beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door WebwinkelKeur.
Webwinkelkeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen. Welke maatregelen dit zijn lees je hier.
Onze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven.