Nieuwe regels reviews

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsNieuwe regels reviews
Hélène Stam asked 2 jaar ago
Beste, Nu de nieuwe regels eraan zitten te komen voor oa de reviews, was ik benieuwd hoe jullie dit zien en wat waar te plaatsen in de webshop.

Nieuwe regels per 28 mei:
  • Hoe je controleert dat de recensie van klanten zijn die het product daadwerkelijk hebben gekocht en gebruikt.
  • Of je alle positieve en negatieve reviews van producten verwerkt.
  • Of er sprake is van sponsoring en of je voor beoordelingen betaalt.
Hoor graag jullie ideeën hierover, ik vind het namelijk erg moeilijk om hier invulling aan te geven. Alvast bedankt voor de moeite. Met vriendelijke groet,
Hélène Stam
Be Original HS

Beste Hélène,

Goed dat je hierover aan de bel trekt, ik help je graag.

Op het moment dat je reviews via ons verzameld zorgen wij er voor dat we controleren dat de reviews zijn geplaatst door echte klanten. Ook laten we alle reviews zien die via ons zijn verzameld, je hebt als winkelier niet de mogelijkheid om zelf reviews te verwijderen.

Je mag niet voor reviews betalen, we controleren hierop bij onze (her)keuringen. De verantwoordelijkheid hiervan ligt bij jou als webwinkelier. Ik zie op jouw website niet dat je dit doet. Dus dat is top.

Ik hoop dat je hiermee verder komt. ^Marc

Hélène Stam answered 2 jaar ago
Hoi Marc, super bedankt voor je reactie. Hier kan ik zeker iets mee, maar is het dan nog de bedoeling dat dit ergens in de webshop vermeld wordt? Of is de wetenschap dat ik aan jullie verbonden ben voldoende zeg maar? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet,
Hélène Stam
Be Original HS

Dag Hélène,

Heel graag gedaan, ik raad je wel aan om hier iets over op je website te zetten. We hebben hier de volgende voorbeeldtekst voor gemaakt:

We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service. Onze beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door WebwinkelKeur.

Webwinkelkeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen. Welke maatregelen dit zijn lees je hier.

Onze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven.

Hélène answered 2 jaar ago
Hi Marc, ik heb het gelijk toegevoegd, heel erg bedankt voor de info!

Dag Hélène,

We hebben de voorbeeldtekst aangepast: