Skip to content

ODR platform

Marlien asked 2 weken ago
Hi WebwinkelKeur,
Kunnen jullie ons verder helpen wat betreft het vermelden van het ORD platform in de algemene voorwaarden? Wat houdt dit in?
Met vriendelijke groet,
Kaatje Katoen
Marlien

2 Antwoorden
caleni Staf answered 2 weken ago
Goedemiddag Marlien,

Goed dat je hier naar vraagt. Het is sinds 2016 verplicht om te vermelden dat consumenten een klacht kunnen melden bij het Europees ODR-platform.
Je dient deze klachten informatie in je algemene voorwaarden te delen én op een eigen en aparte klachtenpagina op jouw website.

Je kunt hiervoor de volgende tekst gebruiken: “Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [E-MAILADRES]. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.”

Kom je zo verder?

Marlien answered 2 weken ago
Hi Caleni,
Heel erg bedankt. Ik weet genoeg.
Groeten,
Marlien

Je antwoord