Vragen rondom review instellingen

DWQA QuestionsCategorie: TechniekVragen rondom review instellingen
Alphons Hesselmann asked 4 jaar ago
ik heb jullie hulp nodig bij een paar dingen.
  1. ik wil graag op google reviews verzamelen (nu nog 0), maar mijn klanten niet opzadelen met reviewverzoeken uit diverse bronnen. Daarom wil ik graag verzenden van uitnodigingen tijdelijk uitzetten. hoe kan ik dat doen?
  2. zag de mogelijkheid om reviews uit andere bronnen op te nemen. Wil graag proberen reviews uit trustpilot en google over te nemen. Voor beiden is dat niet gelukt. Bij Trustpilot wordt de bron niet herkend (www.wiglichairs.com) en bij Google review wordt de Place ID niet herkend.
  3. ik heb diverse taalversies van mijn website (NL, DE, EN, FR)  en zou graag per taalversie de reviews in de juiste taal aanbieden. Kan ik dat ergens instellen?
Marcel Landeweerd Staf answered 4 jaar ago
Beste Alphons,
Excuses voor het wachten, het is deze week nogal druk.

Om je vragen 1 voor 1 te beantwoorden:
1. Je kunt hiervoor terecht in de module instellingen van je webwinkel software. Dus de stappen die je hebt gezet bij installatie volgen, maar dan bij reviewverzoeken/uitnodigingen de optie deactiveren. Hoe dit moet verschild per webwinkel software.

2. Om de bronnen toe te voegen moet de url/domeinnaam die je bij je profiel hebt staan gelijk zijn aan het domein op de externe reviewprovider. Ik heb gekeken naar https://www.wiglichairs.com, daar staat op jullie ledenprofiel www.wigli.nl. Vandaar dat onze software dat niet als hetzelfde domein herkend.

Wanneer je per taal een domeinnaam hebt, dan raden we overigens aan ook aparte profielen per taal aan te maken. Je hebt dan dus als ware meerdere webwinkels onder je account (1 per taal). Je verzameld dan ook reviews per webwinkel (taal).

3. Jazeker, als je in het dashboard inlogt en dan klikt op Webwinkels en vervolgens gaat naar de webwinkel van je keuze, dan kun je boven aan de pagina klikken op "Beheer talen". Daar zie je in welke talen je profielpagina beschikbaar is en of er de reviews worden getoond in de betreffende taal of dat alle reviews worden weergegeven.

Vervolgens is het ook zaak om het promotiemateriaal als widget en sidebar in de juist taal in te stellen. De sidebar taalinstellingen vind je via "Promotie > Sidebar", bij taalinstellingen zou ik daar kiezen voor ‘Baseer de taal op het “lang” attribuut van de <html> tag’.

Voor de widget die je per taal de juiste HTML code op je webwinkel te plaatsen.

Mocht je nog vragen hebben, dan verneem ik het graag.