Skip to content

Pakket zoek pakketdienst

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsPakket zoek pakketdienst
Anouk asked 1 maand ago
Beste,
Wat te doen als een pakket zoek is of extreem vertraagd is bij een pakket dienst. Stel langer als een week.
Wat zijn dan mijn rechten en plichten als verzender?
Mag ik het onderzoek van DHL afwachten alvorens ik actie onderneem naar de klant? Natuurlijk word de klant ondertussen op de hoogte gehouden door ons. Of ben ik verplicht meteen een nieuw pakket te versturen of het bedrag retour te storten?
 
Met vriendelijke groet,
Anouk VoerOnline

1 Antwoorden
caleni Staf answered 1 maand ago
Goedemiddag Anouk,

Bedankt voor je bericht en wat vervelend om te lezen dat er een pakket zoek is. Helaas gebeurt dit wel vaker en is dit een risico voor jou als webwinkel. Je bent als verzender namelijk verplicht af te leveren.

Ik zou je willen adviseren het onderzoek af te wachten en inderdaad in de tussentijd de klant op de hoogte te houden. Het onderzoek is meestal met een paar weken afgerond. 

Nadat deze is afgesloten, zou ik de klant laten weten een nieuwe order te sturen (tenzij deze zelf verzoekt om het bedrag terug te krijgen). 

Je antwoord