Product reviews Shopify

DWQA QuestionsCategorie: Product reviewsProduct reviews Shopify
John asked 1 jaar ago

Goedendag, Ik heb nu ook de product reviews mogelijkheid van jullie en Shopify.
Nu is alleen mijn vraag:
Jullie hebben het over de product review app van Shopify zelf. (hun eigen product reviews applicatie)
Maar kan dat ook een andere app zijn die je bij Shopify kan downloaden? Die app is wel te downloaden via de shopify apps die er allemaal aangeboden worden.

Vind de app van hun zelf niet echt mooi op de site en wil daar een andere app voor gaan gebruiken. Maar moet ik wel zeker weten of dat kan en of je dan ook dezelfde werkwijze kan blijven handteren (dus zoals het nu gaat met de email mee die de klant krijgt om de site en de producten te beoordelen)

Graag hoor ik van jullie.
Alvast bedankt

Ismail Akhan Staf answered 1 jaar ago

Goedemiddag John,

Goed dat je ook productreviews verzamelt en stilstaat bij de presentatie van de reviews. Wij verzamelen de productreviews en sturen deze door middel van onze koppeling met Shopify door naar de webwinkelsoftware. Voor het automatisch plaatsen van de productreviews op de productpagina's is het wel nodig om de app van Shopify zelf te gebruiken.

De wijze waarop de reviews kunnen worden weergeven kan wellicht nog aangepast worden aan de hand van CSS. Op deze pagina vind je hier meer informatie over.

Ik wens je veel mooie productreviews toe!

John answered 1 jaar ago

Dank je wel. Het is echt niet "mooi!"  Eerst komt de optie om een review te schrijven en daarna komen pas de reviews van de klanten.
Wilde een foto plaatsen maar dat lukt niet.

Maar eerst wordt het scherm volledig gevuld met een ellende lange tekst om een nieuwe review te plaatsten en daarna pas helemaal onderin staan de reviews die geplaatst zijn door de klanten. Het slaat nu echt zijn doel volkomen mis. Daarom wilde ik een andere app downloaden die reviews toe laat.

Ismail Akhan Staf answered 1 jaar ago

Het lijkt mij inderdaad ook beter om de achtergelaten reviews als eerste te tonen in plaats van het formulier om een review achter te laten. Dit kun je via de instellingen van de Product reviews app instellen. Je kunt dit als volgt doen:

1. Log in op Shopify
  2. Klik op Apps
  3. Voer in de zoekbalk product reviews in
  4. Klik op de naam van de app
  5. Klik op Settings
  6. Haal het vinkje weg bij de optie "Show review form on load"
  7. Vink de optie 'Show reviews on load' aan
  8. Klik op Save

Ik hoop dat het hiermee iets mooier wordt weergegeven.