Product reviews

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsProduct reviews
Adrielle Dingemans asked 6 maanden ago

Hi! Ik ben benieuwd of de product reviews optie ook voor mijnwebwinkel.nl beschikbaar gaat worden? Bij mijnwebwinkel.nl zelf kan ik hier niets over vinden, maar dit zou wel een fantastische optie zijn!

Dan Dezijn Staf answered 6 maanden ago

Hallo Adrielle,

Goed dat je dit navraagt! We hopen in de toekomst reviews voor producten voor meer webshopsoftware gebruikers aan te kunnen bieden, op dit moment weten we nog niet wanneer deze voor mijnwebwinkel.nl beschikbaar gaat zijn. Je kan voor nu in ieder geval hier aangeven dat je er belang bij hebt 😊

Groetjes,

Dan

Hallo Dan,

Ik heb een tijdje terug dit bericht van je gehad:

Wij bieden inderdaad de optie op product reviews toe te voegen aan je webwinkel. Je kan dit activeren via je WWK Dashboard > Reviews > Product reviews. Denk eraan dat dit momenteel echter alleen beschikbaar is voor Woocommerce, Lightspeed, Shopify en Magento2. Als je van één van deze softwares gebruik maakt, kan het dus!

Echter krijg ik de reviews niet te zien. Ik kan alleen de reviews zien die wij via de widgets op de site plaatsen. Is er een code die we kunnen krijgen om het zelf te implementeren in de shop?

Heb jij ook een voorbeeld shop waar dit is geïmplementeerd om het visueel te zien?

Ik hoor het graag

Sisa

Hi Sisa,

Om welke webwinkel en webwinkelsoftware gaat het?

Wij synchroniseren de productreviews met je webwinkelsoftware. Of en hoe de productreviews worden weergegeven op de productpagina's ligt aan hoe je dit ingesteld hebt. Dat verschilt per webwinkelsoftware en per thema.

Hey Marc,

We maken gebruik van Woocommerce. Kijk eens op ons website: sisa-afiba.com

Marc Staf answered 6 maanden ago

Dank je. Daar staan de reviews inderdaad nog niet in. Zie je in de WWK plugin in WooCommerce dat de productreviews goed gesynchroniseerd worden? Zo ja, dan moet je in WooCommerce instellen of en hoe de productreviews worden getoond.

Sisa answered 6 maanden ago

Het syncen heb ik gedaan:

Heeft het misschien iets te maken met de GTIn/EAN key?

Mijn vraag is eigenlijk, wanneer ik dit aanzet wat hoor ik te zien op de productpagina's? Ik heb daar geen beeld van en weet niet wat ik moet verwachten? Is er een webshop dat op Woocommerce draait waar dit goed is geïmplementeerd?

Hoor het graag

Marc Staf answered 6 maanden ago

Hoe het precies wordt weergegeven verschilt per thema. Maar dit is een voorbeeld van hoe het in een WooCommerce shop kan worden weergegeven.

Bedankt hiervoor.

Weet jij of er een code is die ik kan krijgen om de reviews op de productpagina te tonen? Of is er een documentatie die ik kan bekijken?

Graag gedaan.

Nee, er is geen code voor. De productreviews zijn door middel van het synchroniseren al met WooCommerce gedeeld. Nu ligt het aan de instellingen in WooCommerce of en hoe de productreviews worden weergegeven in je webshop. Dat is iets wat je zelf in moet stellen.