PSD2

Hosseini asked 4 jaar ago
Geachte heer/ dame, willen jullie zo vriendelijk zijn om mij terug te bellen in verband met PSD2,of graag antwoord op mijn vraag. Als ik het goed uitgezocht heb, gaat PSD2 alleen om Creditcard betalingen waar (Vias, Mastercard en American Express) onder versta. Dat betekent dat ik dan wel kosten inrekening mag brengen voor (ING-Home\'pay, Klara sofort banking en KBC)?? graag een snelle reactie.
caleni Staf answered 4 jaar ago
Beste Hosseini, Bedankt voor jouw vraag. PSD2 behandelt meer dan alleen creditcardbetalingen. Wat het precies omvat en waar jij rekening mee moet houden lees je hier: https://www.webwinkelkeur.nl/psd2-wat-is-er-veranderd-voor-webwinkeliers/ Een van de regels die hieruit voort komt is dat je nooit meer extra kosten mag rekenen dan daadwerkelijk bij jou in rekening worden gebracht. Als voorbeeld wordt daarbij vaak genomen dat je niet meer 2% extra mag rekening voor creditcardbetalingen tenzij dit kosten zijn die je daadwerkelijk moet betalen. In de praktijk geldt dit echter voor alle betaalmethoden, dus ook voor bijvoorbeeld achteraf betalen via Klarna of Afterpay. Groet, Asoka
Sayd answered 4 jaar ago
Beste Asoka, Bedankt voor uw reactie. ik het het allemaal door gelezen, en ook uit gezocht en inderdaad zoals u het zegt mag ik tot max 2% kosten inrekening brengen voor betalingsverkeer mits het het zoveel kost. Dus geen kosten als het niet nodig is... Maar ik heb ook op mijn website geen extra kosten in rekening gebracht, alleen de kosten die ik zelf moet afdragen aan Mollie voor de betaling keuze die de klant maakt. wat ook te zien is vis deze link: https://www.mollie.com/nl/pricing. Vindt het wel apart dat mijn website afgekeurd wordt. Graag uw reactie. Groet, Sayd EAGN Zonnepanelen
caleni Staf answered 4 jaar ago
Beste Sayd,
Ik stuur je een mail hierover, omdat we nu wat meer privacygevoelige informatie gaan bespreken. Groet, Asoka