Recht

Monique van Heiningen asked 4 jaar ago
Hallo ik ben eigenaar van een webshop damesmode,en heb geen voorraad,maar alles gaat op bestelling{dropshipping}Mijn leverancier levert direct aan de klant . Nu wil een klant op dag 11 van de garantietijd,toch zijn bestelling retourneren.Maar in mijn voorwaarde staat dat er binnen 3 dagen een retour vermeld moet zijn,zodat het retour ook binnen de 14 dagen terug moet zijn bij mijn leverancier. Zodat leverancier het retour kan beoordelen en kan overgaan op terugbetaling Nu de klant pas op dag 11 ,het retour meld,kan ik het niet meer op tijd verstuurd krijgen naar mijn leverancier Ben ik nu toch verplicht om de klant zijn geld terug te geven   Of zijn mijn voorwaarde,s op het retourgebeuren ook terecht ?
Daniel La Porta answered 4 jaar ago
Beste Monique, dank voor je vraag. Wettelijk is het vastgelegd, wanneer een klant zijn pakket heeft ontvangen dat hij vanaf dat moment 14 dagen de tijd heeft om te besluiten of hij het artikel wel of niet wil behouden c.q. wil retourneren. Wanneer de klant het nog niet heeft ontvangen, heeft ie ook het recht om te annuleren. Het mag zelfs geweigerd worden aan de deur. In dit geval denk ik dat je er verstandig aan doet om dit niet af te wachten en de klant het geld te retourneren. Voor wat betreft je voorwaarden/ retourinformatie, bekijk deze pagina even, hierop staat alle belangrijke informatie vermeldt. Succes! ^Daniel