Retour accepteren na 6 weken

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsRetour accepteren na 6 weken
Veda asked 2 jaar ago
Hi, ik heb een klant die een JBL GO2 heeft gekocht. Na meer dan 6 weken komt deze retour met reden: geluid niet goed genoeg en bluetooth valt weg.  Ik heb m nu zelf geprobeerd en de bluetooth werkt perfect en t geluid is goed (smaak afhankelijk) Ik kan m niet meer als nieuw verkopen. Zelf dacht ik aan de helft vergoeden. Kan dat? Dan je voor je antwoord
caleni Staf answered 2 jaar ago
Goedemiddag,

Dank voor je bericht. In principe hoef je deze order na zes weken niet te accepteren als retour. De zaak zal dan over garantie gaan. Omdat de klant al zo vroeg aangeeft dat het product niet naar behoren werkt, ligt de bewijslast bij jou als winkelier. Jij geeft aan dat alles gewoon goed werkt. Ik zou als webwinkel het product dus naar de klant terug sturen, met de mededeling dat het product het doet.  Als de klant het dan weer terugstuurt, kan je eventueel een ander product sturen, of het ding toch repareren (als er echt iets aan lijkt te mankeren). Echter kun je niet zo waardevermindering toepassen, dit kan enkel wanneer een klant een product heeft beschadigd.