retour beschadigd

DWQA QuestionsCategorie: Questionsretour beschadigd
Lisa Pereboom asked 4 jaar ago
Goedemiddag, Wij hebben zojuist een retour ontvangen alleen beschadigd binnengekomen. Het was niet zorgvuldig verpakt. Op onze website staat dat als het niet zorgvuldig is ingepakt dat wij waardevermindering van het bedrag afhalen. Hebben wij hier recht op? Wij weten niet zo goed wat we hiermee moeten doen omdat onze retouren altijd onbeschadigd en zorgvuldig teruggestuurd worden. Wellicht dat u ons advies kan geven. Alvast bedankt voor uw reactie. Met vriendelijke groet, Lisa Pereboom
caleni Staf answered 4 jaar ago
Beste Lisa, Bedankt voor jouw vraag. Een beschadiging aan een product is altijd jammer, maar helaas komt het voor. Bij beschadiging bij een zending geldt altijd de regel, de verzender betaalt. Wanneer jij iets naar de klant toestuurt en het beschadigd bij de klant aankomt, ben jij verantwoordelijk. Wanneer de klant iets terugstuurt en het komt met schade bij jou aan (die niet eerder door de klant is gemeld) dan is de klant als verzender verantwoordelijk. De regel is dus dat verantwoordelijkheid altijd bij de verzender ligt.  Waardevermindering is in dit geval zeker een optie die je kan gebruiken. Groet, Asoka