Skip to content

Retour na 6 maanden

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsRetour na 6 maanden
Inge Baeten asked 3 maanden ago
Beste,
Een klant heeft bij mij een Afrikaanse wasmand gekocht op 16 november 2020. Ze heeft toendertijd een melding gemaakt dat ze de mand retour wilde sturen. Ik heb haar toen de gegevens gegevens waar de wasmand heen kon. Ze heeft in die periode ook nog gebeld of ze het langs kon brengen, maar aangezien wij een webshop hebben kan dat niet. Nu stuur ze opeens na 6 maanden de mand retour. Ik krijg een mail van PostNL dat er een wasmand retour kwam. Ik heb gelijk contact met haar opgenomen dat wij het geld niet terug kunnen geven. Een half jaar is echt te lang en dat ze de mand beter zelf kan houden. Nu hebben wij de mand toch zojuist retour ontvangen. Ik ben nu toch niet verplicht om het geld te retourneren? Ik vind 6 maanden echt te lang. Als iets langer had geduurd dan een maand, heb ik er geen probleem mee, maar 6 maanden….
 
 

2 Antwoorden
Lana Staf answered 3 maanden ago
Beste Inge, bedankt voor je vraag. Volgens de consumentenwet heeft de klant 14 dagen bedenktijd, en daarna nog 14 dagen om het artikel te retourneren. Zo te zien valt deze retour hier dus ver buiten. Je mag het artikel weer naar de klant retourneren, of inderdaad aangeven dat zij het aankoopbedrag niet gecrediteerd krijgt. Eventueel kun je aanbieden het bedrag als tegoed te geven, maar goed die keuze ligt bij jou . ^Lana

Inge Baeten answered 3 maanden ago
Ok, dank je wel voor je antwoord. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ze het geld niet terugkrijgt. Ze heeft ook al die tijd niks van haar laten horen, totdat ik opeens een mail van PostNL krijg. Heel raar dat ze dit op deze manier heeft aangepakt. Voor mij is het in ieder geval belangrijk om te weten dat zij mij niks kan maken….

Je antwoord