Retour niet ontvangen

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsRetour niet ontvangen
Sandra asked 4 jaar ago
Op 29 mei heb ik voor mijn bedrijf een De foutmelding ontvangen voor een bestelling van 26 mei.  Ondanks een mail en telefoontje ( 5 dagen geleden) waarin de klant vertelde het vergeten was retour te sturen en beloofde dat te doen. Heb ik tot op heden 16 juni niets ontvangen. Wat kan ik nu doen, aangezien recht op retour 14 dagen na melding van 29 mei is vervallen? Mvg Sandra
caleni Staf answered 4 jaar ago
Beste Sandra, Als ik jouw vraag goed begrijp heeft een klant op 26 mei besteld en op 29 mei zijn intentie om te retourneren gemeld. Nu, na 18 dagen heb jij echter nog niets ontvangen. Mijn advies is om aan de klant te vragen of het verzenden is gelukt, aangezien jij nog niets hebt ontvangen. De klant kan dan zelf controleren of er iets fout is gegaan met de zending. mocht de klant wel binnen 14 dagen na zijn melden van 29 mei, de bestelling hebben opgestuurd, dan was hij nog op tijd. Hij moet dit echter wel kunnen bewijzen, bijvoorbeeld door middel van het overleggen van een bewijs van PostNL. Kan hij geen bewijs van verzending geven en ontvang jij de retour niet op tijd, dan hoef je de retour ook niet per definitie aan te nemen.  Groet, Asoka