Retour sturen europese webshop (Polen) Extra kosten

DWQA QuestionsCategorie: JuridischRetour sturen europese webshop (Polen) Extra kosten
Tijmen asked 4 jaar ago
Hallo, Ik heb een set banden besteld via de webshop Oponeo.  Door een ongeluk kan ik deze niet gebruiken en wil deze terugsturen. Ik heb de verkoper gebeld en zij zeggen dat het kan maar wel 15 euro per band kost. De banden zijn ook als 1 pakket binnengekomen. Het staat in hun voorwaarden dat het 15 euro per band kost. Ikzelf zou graag de banden als pakket retour sturen op de manier hoe ik zelf wil. Mogen zij dit doen, die 15 euro per band. Ik lees in alle richtlijnen dat de kosten voor terugsturen enkel de kosten voor terugsturen moeten zijn. Dus al zou ik de banden zelf langsbrengen zou dat ook mogen, of mis ik iets? Alvast bedankt!   https://www.oponeo.nl/algemene-voorwaarden https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-zijn-mijn-rechten-bij-aankoop-in-europa
Robin Hulskers Staf answered 4 jaar ago
Hallo Tijmen, Normaliter mag je ook best je eigen retourvervoer regelen, let wel dat je dan ook het risico van vervoer met je meedraagt. Ik zou het nog wel even duidelijk aangeven bij de webwinkelier dat dit je keuze is, ook zal ik voor de zekerheid vragen waar retourproducten heen mogen daar dit niet altijd bij het adres van de webwinkel zelf is. Enfin, meestal is met overleg van alles mogelijk. Ze kunnen je echter niet verplichten hun aangeboden manier te gebruiken. Groet, Robin