Te laat retour: Slippers

DWQA QuestionsCategorie: JuridischTe laat retour: Slippers
Mandy Olthoff asked 4 jaar ago
Goedemiddag. Ik heb bij webwinkel knalkorting 13 maart een bestelling gedaan voor teenslippers. Op 6 maart zijn ze binnen gekomen verkeerde kleur en ze zaten te krap. Op 8 april heb ik gemaild dat ik ze wilden retouren. Kreeg een mail terug dat ik een foto moest maken van het artikel wat ik wilde ruilen. Ik zei dat ik wilde retouren. Weer een mail dat ik een foto moest maken. Ik weer mailen dat ik wilde retouren, foto heeft geen zin. 10 april kreeg ik mail hoe ik ze moest retouren. Een paar dagen later heb ik ze retour gestuurd. Nu beweert de webshop dat ze pas 23 april zijn teruggestuurd en dat is dus 3 dagen te laat. Dit viel niet in de 14 dagen retourtijd. Paar keer over gebeld en gemaild maar ze hielden voet bij stuk. Het erge van dit geval is dat ik het retourbewijs kwijt ben geraakt. Ik doe meestal suur een mail maar ivm corona kon dat niet. Heb ik nog een poot om op te staan? Groetjes Mandy Olthoff
Marcel Landeweerd Staf answered 4 jaar ago
Allereerst even de regels. Je hebt 14 dagen na ontvangst van een artikel om hem aan te melden voor retour. Na melding retour heb je nogmaals 14 dagen om hem daadwerkelijk retour te sturen.

Dit heb je gedaan op 8 april, maar gezien de koper tegenstribbelde vind ik het relevant dat je pas op 10 april de kans kreeg om de goederen terug te sturen.

Als we rekenen met 14 dagen van 8 april dan kom je uit op 22 april. Als we rekenen vanaf 10 april, dan heb je tot 24 april. Als je kunt aantonen het product voor die data op de post te hebben gedaan, dan ben je op tijd.

Dat kan met een verzendbewijs, maar wellicht kun je dit ook onderbouwen met andere gegevens? Denk bijvoorbeeld aan de betaling van de verzending.

Je kunt in ieder geval de webwinkelier erop wijzen dat je niet 14 dagen na ontvangst hebt voor retour, maar 14 dagen na aanmelding retour. Wellicht ziet de webwinkelier dan ook in fout te zitten met de termijnen. Succes.