Retourkosten bij beschadigd product

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsRetourkosten bij beschadigd product
Patrick asked 3 jaar ago
We hebben kort geleden via een website een bestelling gedaan, een grote zware salontafel.
Volgens de webwinkel zouden producten via PostNL of DHL worden bezorgd.
Een aantal dagen na de bestelling werd onaangekondigd 's avonds om 21.00 uur bij ons geleverd. Maar met een eigen bestelbus van de webshop zelf.
Het product was ondeugdelijk verpakt. Dozen (2 delen) waren op diverse plekken opengescheurd. En het product was beschadigd, deels gebroken.
Foto's gemaakt, direct diezelfde avond nog contact opgenomen met de webshop en een retour aanmelding gedaan. We wilden het product niet omruilen, zeker na diverse reviews gelezen te hebben was ons vertrouwen weg.
Enige tijd later kwam de webwinkel wederom met de eigen bestelbus het product weer ophalen.
Zij hebben uiteindelijk de kosten van de bestelling gecrediteerd naar ons.
Echter rekenen zij nog wel de kosten voor het ophalen.
Daar zit nu de crux.

Mag een webwinkel kosten voor het ophalen doorberekenen indien zij een ondeugdelijk/beschadigd product hebben geleverd?

Volgens hen hadden we dit kunnen voorkomen door zelf het product naar hen terug te brengen. Vanwege de grootte en het gewicht was dit voor ons niet mogelijk.

Tevens staat nergens op hun website precies vermeld wat de hoogte is van de ophaalkosten. Dit kan dan elk bedrag zijn.....

We zitten stevig in conclaaf met de webwinkel.

Heeft u advies hoe voor wat wij moeten doen?
Ismail Akhan Staf answered 3 jaar ago
Beste Patrick,   Bedankt voor je vraag! Vervelend dat je salontafel beschadigd geleverd is en dat jullie er samen niet uitkomen. Goed dat je foto\’s van hebt gemaakt en contact hebt opgenomen met de webwinkel.   Helaas kan ik uit jouw informatie niet achterhalen om welk webwinkel het gaat. Ik adviseer je om via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/\”>deze link de webwinkel te zoeken in onze ledenlijst. Mocht deze webwinkel lid zijn bij ons, kun je via de ledenpagina een geschil indienen. Dan kunnen we tot bemiddeling overgaan.

Ik hoop dat je hier verder mee komt en wens je een mooie dag toe.   Met vriendelijke groet,   Ismail – WebwinkelKeur