retourneren niet werkend product

DWQA QuestionsCategorie: Questionsretourneren niet werkend product
Kevin Kools asked 3 jaar ago
Goedendag, Ik heb iets besteld en ontvangen. Dit op de normale levermethode waarop het bedrijf ook normaal te werk gaat (postnl) Wat blijkt, het product werkt niet. het bedrijf gaf aan dat het het beste was om dit product te retourneren. Bij het retourneren op de site staat dat ikzelf de kosten moet betalen van het retourneren, terwijl het bedrijf mij een product levert die niet werkt. Mag dit bedrijf de retourkosten wel aan mij overlaten? Gr. Kevin Kools
Nizella Nukic Staf answered 3 jaar ago
Hallo Kevin, goed dat je hiernaar informeert. Balen dat je een product hebt ontvangen welke niet werkt, logisch dat je deze wilt retourneren. Wettelijk is het zo geregeld dat jij als koper verantwoordelijk bent voor de retournering, inclusief de verzendkosten. De webwinkel mag daarom de retourkosten aan jou overlaten. Ik raad je aan om jouw bestelling te retourneren en in gesprek te gaan met de webwinkel. Wellicht kunnen ze je tegemoetkomen in de kosten wanneer ze constateren dat het product niet werkt. Meestal kijkt een webwinkelier graag met je mee naar een oplossing. Ik hoop dat je hier verder mee komt en ik wens je een hele mooie dag toe.