Skip to content

retourrecht

T. asked 2 weken ago
Goedemorgen, Ik heb een korte vraag. Klanten kunnen binnen 14 dagen een product die ze via mijn webshop hebben besteld retourneren zonder opgave van reden. Dit kan zowel per post teruggestuurd worden of in de winkel. Een klant heeft na 4 dagen aangekondigd dat ze het product wilt retourneren. Maar ze heeft het niet binnen de 14 dagen teruggestuurd of in de winkel geretourneerd. Ben ik als webshop eigenaar in mijn recht om het retourproces (en het terugbetalen ervan) dan te weigeren?

Ze heeft na 4 dagen na ontvangst aangekondigd dat ze het product niet meer wilt, maar het retourneren van het product zelf is niet binnen de 14 dagen gebeurd.

1 Antwoorden
Lana Staf answered 2 weken ago
Beste T, bedankt voor je vraag. In principe hoef je de retour niet te accepteren wanneer deze bij het retourtermijn is teruggestuurd. Echter als het om een paar dagen gaat, kun je twee dingen doen: de retour weigeren en misschien een ontevreden klant en negatieve review krijgen. Of de retour alsnog accepteren en het door de vingers zien. Als je het artikel gewoon weer opnieuw kunt verkopen, is het soms misschien beter om voor de tweede optie te gaan. Dat scheelt je wellicht een hoop klantcontact en negativiteit. Maar de keuze is natuurlijk aan jou ^Lana

Je antwoord