Retourzending geweigerd wegens ontbreken verpakking

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsRetourzending geweigerd wegens ontbreken verpakking
Karina Ligthart asked 4 jaar ago
Ik heb een vliegengordijn gekocht bij vliegengordijnkopen.nl. Het gordijn voldeed niet aan mijn eisen. Ik heb het in de originele verpakking gedaan en getouneerd. De webwinkel wil nu mijn geld niet teruggeven omdat het niet in de verpakking zat zoals het was verzonden. Staan zij in hun recht of ik? Graag reactie. Vriendelijk groet van Karina Ligthart
caleni Staf answered 4 jaar ago

Beste Karina,
Het antwoord op die vraag is erg afhankelijk van de staat waarin je het hebt teruggestuurd. Als het artikel wellicht wat rommelig in de doos is gestopt, maar daardoor geen beschadigingen op heeft gelopen dan zal de webshop deze terug moeten nemen.

Het hoeft niet exact zo in de verpakking te worden gestopt zoals het was toen je het kreeg. In de meeste gevallen is het niet eens verplicht om de originele verpakking mee te sturen.

Als er bijvoorbeeld beschadiging is ontstaan aan het artikel, dan mag een webwinkel nog geen retour weigeren. In zon geval mag een webshop er echter wel voor kiezen om waardevermindering toe te passen. Je zou dan een deel van de aankoopprijs terug krijgen. Meer over de rechten en plichten bij het herroepingsrecht, voor zowel jij als de webshophouder, vind je op deze pagina: https://www.webwinkelkeur.nl/wettelijke-uitzonderingen-herroepingsrecht-bedenktijd/
Groet, Asoka