rich snippet google

DWQA QuestionsCategorie: Marketingrich snippet google
Bart asked 4 jaar ago
Beste, we hebben de rich snippet sidebar geactiveerd op jullie backend. Dan hoeven we de code niet meer te implementeren in onze footer denk ik? Alsnog krijgen we nog geen sterren te zien in de zoekresultaten van google. Hoe lang kan dit duren of worden die niet meer zichtbaar in google?   mvg Bart Petgamma.nl
caleni Staf answered 4 jaar ago
Beste Bart, Bedankt voor jouw vraag. Als je de rich snippets injecteert via de sidebar hoef je inderdaad de tekst in de footer niet meer te gebruiken.  Wanneer je de Rich Snippets hebt geactiveerd is dat alleen nog niet voldoende. Rich snippets zijn tegenwoordig alleen nog bedoeld voor het weergeven van sterren voor productreviews. Via WebwinkelKeur is het echter nog niet mogelijk om productreviews te verzamelen. Mocht je wel productreviews verzamelen via een andere plugin of aanbieder dan kunnen de rich snippets daar wel bij helpen.  Groet, Asoka
Marcel Landeweerd Staf answered 4 jaar ago
Aanvullend verwijs ik ook graag naar https://www.webwinkelkeur.nl/google-wijzigt-weergave-rich-snippet-sterren/ met meer informatie over waarom Google geen sterren meer weergeeft bij site reviews.