schade aan mijn jas

DWQA QuestionsCategorie: Questionsschade aan mijn jas
milou asked 3 jaar ago
ik heb schade opgelopen aan mijn jas van vier weken oud bij een supermarkt. Na lang heen en weer gebel en gemail wil de winkel uiteindelijk de schade vergoeden. Maar ze eisen dat ik eerst de jas aan hun toe stuur, en daarna betalen ze me het aankoopbedrag terug. Nu is mijn vraag mogen ze dit op deze manier afhandelen. Want wat als zogezegd mijn pakketje kwijt raakt, of hun ineens niet vergoeden.
caleni Staf answered 3 jaar ago
Beste Milou,   Het is hiervoor belangrijk om te weten of het om een online aankoop of een aankoop in een fysieke winkel gaat. Bij een online aankoop moet je bij een garantie aanvraag de artikelen terugsturen. Zo kan de verkoper jouw garantieclaim beoordelen. Dit moet allemaal kosteloos gebeuren, maar de verkoper kan wel met jou overeenkomen dat je de kosten voor opsturen eerst zelf betaalt waarna zij het terugbetalen als jouw beroep op garantie terecht blijkt te zijn. Voor het heenzenden ben jij als verzender wel verantwoordelijk. Komt het pakketje dus niet aan of komt het beschadigd aan dan is dat jouw verantwoordelijkheid. Om die reden raden we aan de goederen zo goed mogelijk te verpakken en duidelijke foto's te maken van en voor het opsturen. De verkoper mag absoluut terugbetaling weigeren als jij niets terugstuurt, zij moeten namelijk wel in staat zijn jouw claim te kunnen toetsen.   Groet, Asoka
milou answered 3 jaar ago
Het probleem in deze is dat de schade is opgelopen in een supermarkt tijdens het boodschappen doen. Dus de jas is niet van de winkel waar het gebeurt is. Maar het is dus een derde in deze. En hun willen nu dat ik de jas naar hun toe stuur om de schade te kunnen betalen. Het gaat dus om een verzekeringsclaim van mij aan de supermarkt.
caleni Staf answered 3 jaar ago
Beste Milou,   Mijn excuses. Het was me niet duidelijk dat het hier gaat om een verzekeringsclaim. In dat geval kan ik je helaas geen advies geven. Wij zijn gespecialiseerd in het consumentenkoop recht voor online aankopen, maar hebben geen verstand van verzekeringsclaims.  ik wens je wel heel veel succes bij het afhandelen van deze zaak.   Groet, Asoka