Segway retourneren

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsSegway retourneren
Tjeu asked 3 jaar ago
Wij hebben voor onze zoon een Segway Max G30 gekocht. Nadat hij bezorgd was heb ik hem uitgepakt  in elkaar gezet en aan de oplader gezet. Nu blijkt dat je met deze elektrische step niet op de openbare weg mag. We hebben besloten hem te retourneren.Helaas heb ik de piepschuim verpakking waarmee de step gefixeerd in de doos zat niet meer. De step is niet gebruikt. De leverancier neemt de step niet terug zonder die piepschuim omdat hij hem niet meer als nieuw kan verkopen zegt hij. De orginele doos is er wel nog. Hoeft de verkoper de Segway niet meer terug te nemen?
Lana answered 3 jaar ago
Beste Tjeu, bedankt voor je bericht. Het consumentenrecht zegt hierover het volgende: het is wettelijk gezien niet toegestaan om in de retourvoorwaarden een originele of ongeopende verpakking te eisen. Het is ook niet toegestaan om voor een beschadigde verpakking een vergoeding in rekening te brengen. Dat komt omdat een consument een product moet kunnen uitpakken en installeren (als dat nodig is). Als een verkoper een onbeschadigde, originele verpakking mocht eisen, dan zou het herroepingsrecht te makkelijk kunnen worden beperkt. Kortom: je hoort gewoon het volledige aankoopbedrag gecrediteerd te krijgen. Ik hoop dat je wat kunt met mijn antwoord :-) ^Lana