Skip to content

Slechte review

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsSlechte review
RICHT JE HUIS IN asked 2 maanden ago
Ik heb de volgende vraag:
Ik heb een klant die en kleed bij mij heeft besteld en verzenkosten heeft betaald. 
Ze wilde de order annuleren ( dat heb ik gedaan). Het kleed kon ik nog onderscheppen bij de post en wordt nu bij mij thuis geleverd. Het bedrag van de bestelling is terug gestort, en nu zeurt ze over de verzendkosten. Als ik deze niet terug betaal dreigt ze met een hele slechte review! Wat kan ik het beste doen? 

2 Antwoorden
Ismail Akhan Staf answered 2 maanden ago

Bedankt voor je vraag. Goed dat je ons om advies vraagt in deze vervelende situatie. Het is begrijpelijk dat je de verzendkosten niet wilt betalen, maar jouw klant geniet hierin de bescherming van de wetgever.

In artikel 6:230r BW staat namelijk het volgende: ”De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.

Hierin adviseer ik jou daarom haar de verzendkosten ook te betalen.

Coraline answered 2 maanden ago
Super, dankjewel voor je reactie!! 

Je antwoord