Teveel tegels besteld

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsTeveel tegels besteld
Pierre asked 3 jaar ago
Hoi,   Ik ben zo dom geweest veel te veel tegels te bestellen. Een volledig pak op pallet van 10m2 en ook nog 6 losse tegels. Dit alles ter aankoopwaarde van zo'n 600 euro. De leverancier geeft aan ze per uitzondering wel terug te willen nemen voor de helft van de betaalde prijs. Sta ik in mijn recht als ik wel het volledige aanschafbedrag terugvragen? De leverancier geeft op zijn website wel aan dat je gebruik kunt maken van herroeping binnen 14 dagen na levering. Nu willen ze trouwens ook slechts het onaangebroken pak terugnemen in plaats van 15 n2.
Daan Staf answered 3 jaar ago
Beste Pierre, Tegels zijn niet uitgezonderd van het herroepingsrecht. Maar betreft dit wel een online aankoop? Zo ja, dan kun je de tegels retour sturen.
  • De aangebroken pakken kan de webwinkelier niet meer zo direct doorverkopen. Daarop mag waardevermindering in rekening gebracht worden.
  • Op de hele pakketten, die nog in nieuwstaat zijn, dienst de webwinkelier het volledige aankoopbedrag terug te storten.
De kosten voor de terugzending zijn wel voor jouw rekening. Met vriendelijke groet,
Daan
Steen answered 3 jaar ago
Bedankt voor de snelle reactie. Het contact is alleen via telefoon en e-mail verlopen.   Bedankt
Daan Staf answered 3 jaar ago
Beste Pierre, Telefoon en vervolgens email is helaas geen geautomatiseerd proces. Dan is de wet koop op afstand (incl. herroepingsrecht) niet van toepassing. Dan is het maar net wat jullie vooraf met elkaar hebben afgesproken over eventueel retourneren (inclusief eventuele algemene verkoopvoorwaarden indien je daarop bent gewezen voor het aangaan van de overeenkomst). Met vriendelijke groet,
Daan