Verkeerde adres

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsVerkeerde adres
Stan asked 1 jaar ago

Beste webwinkelkeur,

Wij hebben een webshop sinds 06-22 en verkopen sinds 08-22. Onze producten passen in brievenbus pakketjes. Nu is het volgende aan de hand. Een klant uit België heeft bij ons een bestelling geplaatst. Hij heeft en adres ingevuld maar dit adres is wel een bestaand adres. Omdat onze zendingen door de brievenbus passen is de zending dus gewoon bezorgd. Wij zijn van mening dat het niet onze fout is en de klant dit zelf moet oplossen maar wij hebben weinig ervaring met regelgeving omtrent deze kwestie. Wij hoopte dat wij van jullie een antwoord zouden kunnen krijgen.

Stan Westerveld

Ismail Akhan Staf answered 1 jaar ago

Beste Stan,

Vervelend dat er iets is misgegaan met de bestelling van je klant. Ik kan mij voorstellen dat je de niet extra kosten wilt maken voor een fout waar jij niets aan kunt doen.

In principe heb je je aan de overeenkomst gehouden door te leveren op het adres die door je klant is aangegeven. Volgens artikel 7:11 Burgerlijk wetboek hoor je namelijk te leveren aan de koper of een door hem aangewezen derde.

Juridisch gezien hoef je niet per se een nieuw pakket te versturen, maar misschien is er ruimte voor coulance om bijvoorbeeld een kortingsbon te geven om jouw klant toch enig troost te bieden.

Ik wens je succes en alvast een fijn weekend toe.