Verkeerde maat geleverd

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsVerkeerde maat geleverd
Yvonne asked 4 jaar ago
Heb een paar schoenen maat 38 besteld en krijg maat 39 geleverd. Via het herroepingsrecht kan ik de schoenen terugsturen met het verzoek de goede maat toe te sturen. Maar dan betaal ik wel de verzendkosten voor het terugsturen. Terwijl dit niet mijn fout is. Dit voelt niet  goed, wat kan ik hieraan doen?
Daniel La Porta answered 4 jaar ago
Beste Yvonne, wanneer je een artikel opgestuurd krijgt die niet overeenkomt met wat je besteld hebt, dan kun je je beroepen op non-conformiteit. Je hebt immers niet gekregen wat je besteld hebt dus zijn de kosten voor de webwinkelier. Ik zou dit gewoon bij hen aangeven en het retourproces op die manier in werking laten treden. Wat vaak gebeurd is dat je dan een retourlabel krijgt opgestuurd waardoor de verzending heen gratis is voor jou. Ik zou daarom ook gewoon vragen. Veel succes #StaySafe
Yvonne answered 4 jaar ago
Beste Daniel, Bedankt voor de snelle reactie. Heb al een retourlabel ontvangen, waar vermeld staat dat de retourverzendkosten voor mijn rekening komen. Toen ik daarop reageerde kreeg ik als antwoord: \"Helaas is dit geheel in overeenstemming met de Wet Koop op Afstand.\" Kan nog wel eens vragen of ze een ander retoulabel hebben. Nogmaals bedankt. Groetjes
Daniel La Porta answered 4 jaar ago

Ik zou adviseren, stel de webwinkel gerust nog eens de vraag met mijn informatie daarin verwerkt. Het komt vaak voor dat webwinkels garantie en de bedenktijd door elkaar halen. Dat zijn twee aparte zaken.

Je stuurt dit product niet terug onder het mom van bedenktijd, maar onder non-conformiteit. Oftewel, de webwinkel heeft niet geleverd wat beloofd is en voldoet dus niet aan de overeenkomst.

Lukt het dan nog niet, dan ontvang ik graag de gegevens van de webwinkel in kwestie. Die mag je dan mailen naar info [at] webwinkelkeur.nl
Grt Daniel