Wat betekend duplicaat

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsWat betekend duplicaat
Gerda van Atelier Hobbekol asked 4 jaar ago
Hallo. Wie kan mij uit de brand helpen? Er staat in de beheeromgeving achter de uitnodiging van een klant 'duplicaat' en wat betekend dit? Normaal zou je denken dat het een dubbele beoordeling is, maar ik kan nergens een andere beoordeling van deze klant vinden bij mijn webshop.
caleni Staf answered 4 jaar ago
Beste Gerda, Bedankt voor jouw vraag. Duplicaat betekent meestal dat de klant binnen een bepaalde periode al eerder een bestelling heeft geplaatst. Deze zal dan de eerste keer al een uitnodiging hebben gehad. Tenzij jij het anders ingesteld hebt, zal de klant niet bij elke bestelling een uitnodiging krijgen, ongeacht of hij wel of niet een beoordeling heeft geplaatst.  Groet, Asoka
Gerda answered 4 jaar ago
Beste Asoka. Ik heb het nogmaals nagekeken en kan geen dubbele beoordeling of order vinden hoor!  Dit is toch echt weer een foutje zoals er wel meer voorkomen bij webwinkelkeur en waar achteraf niets aan gedaan kan worden.... Wat moet ik hiermee aan? M.v.g. Gerda.
caleni Staf answered 4 jaar ago

Beste Gerda,
Als je me kan vertellen om welke webshop het gaat en op welk e-mailadres je bereikbaar bent zoek ik het graag voor je uit. Deze informatie mag je wel sturen naar info [at] webwinkelkeur.nl zodat jouw e-mailadres niet online komt te staan.
Groet, Asoka

Marcel Landeweerd Staf answered 4 jaar ago
Beste Gerda,
Het kan ook zijn dat er twee reviews zijn geschreven op dezelfde computer. Ons systeem detecteert namelijk op diverse manieren "fraude" met reviews. Dit om het reviewproces eerlijk te houden. Wanneer je ons per e-mail meer informatie toe stuurt, kunnen we uitzoeken waarom het in dit geval mis gaat.

Gr. Marcel
Gerda answered 4 jaar ago
Hoi Marcel. Je collega had zich hier ook over gebogen en ongeveer hetzelfde gezegd. Echter... ik kan met geen mogelijkheid twee beoordelingen van dezelfde klant vinden in het systeem. Nu is haar beoordeling wel geplaatst, maar het woord 'duplicaat' blijft staan in de beheeromgeving. Toch gek? (Dankjewel voor je reactie trouwens)! M.v.g. Gerda.
Marcel Landeweerd Staf answered 4 jaar ago
Om je goed te kunnen helpen moet ik weten om welke review het gaat. Ik zie in je account nu enkel 2 reviews van "Linda" uit 2018 die als duplicaat aangemerkt zijn. Deze twee reviews zijn binnen 2 maanden vanaf hetzelfde ipadres door dezelfde klant geplaatst, dus worden terecht als duplicaat aangemerkt. Mocht het om een andere review gaan, dan heb ik meer informatie nodig om dit te kunnen controleren.