Webshop claims retour artikel is beschadigd

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsWebshop claims retour artikel is beschadigd
A.Ruiter asked 3 jaar ago
Ik heb een artikel retour gestuurd en webshop stuurde het terug en weigert retour te nemen. Ze claimen dat er beschadiging opzit en vet en zand. Ik heb het artikel thuis, helemaal schoongemaakt maar kan met geen mogelijkheid enige beschadiging zien. Ze hebben foto's opgestuurd waar je de vet op kan zien (is nu volledig schoon) en ze blijven claimen dat er schade op de foto te zien is. Wij kunnen het hier niet zien op de foto, en op het artikel al helemaal niet.
Connor Rakers Staf answered 3 jaar ago
Hallo, Bedankt voor je bericht! Als je het product retour hebt gemeld binnen de retourtermijn, dan moet de winkel het product terugnemen (tenzij er een uitzondering op het product van toepassing is, zoals bij hygiëneproducten). Als de retourtermijn is verstreken, dan kun je het product nog terugsturen wanneer deze defect is binnen de garantieperiode. In dat geval ligt de bewijslast bij de verkoper: deze moet aantonen dat het product niet defect is, anders moet hij deze terugnemen. Dit op grond van art. 7:18 lid 2 BW. Gaat het om een lid van ons? Dan kun je bij ons bemiddeling aanvragen. Dit gaat als volgt:
  • Zoek de webwinkel op in onze ledenlijst.
  • Klik op de betreffende webwinkel en scroll vervolgens naar beneden.
  • Klik vervolgens “Geschilbemiddeling” en daarna op “Geschil indienen”.
  • Vul daarna het formulier in om je klacht kenbaar te maken.
Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wens je nog een prettige dag toe!