Hoe zorg ik ervoor dat de widget in de juiste taal wordt weergegeven?

DWQA QuestionsCategorie: TechniekHoe zorg ik ervoor dat de widget in de juiste taal wordt weergegeven?
Willem Webshop asked 3 jaar ago

Ik heb een webshop in meerdere talen. Graag zou ik op de Duitse webshop de widget in het Duits weergeven en op de Nederlandse webshop de widget in het Nederlands.

Bij de sidebar kan ik de taal instellingen gewoon wijzigen in het dashboard onder Promotie > Sidebar, maar hoe doe ik dit voor de widget met klantbeoordelingen?

Marcel Landeweerd Staf answered 3 jaar ago
Je vindt de code generator voor de widget in het dashboard onder Promotie > Widget. Daar kun je jouw widget naar smaak opmaken en configureren. Je krijgt daarbij ook de optie om taal te selecteren.

Je ontvangt dus een aparte code voor de Duitse widget en de Nederlandse widget. Het verschil daarbij is de "language" parameter. Zo ziet de Nederlandse code er bijvoorbeeld zo uit:

<iframe src="https://dashboard.webwinkelkeur.nl/webshops/widget_html?id=1&layout=new_default&theme=dark&color=%23ec008b&show=yes&view=slider&amount=6&width=manual&width_amount=280px&height=250px&interval=5000&language=nld" scrolling="no" class="wwk-widget-iframe wwk-widget--new_default wwk-widget--new_default--dark" style="border: 0; height: 250px!important; width: 280px!important;"></iframe>
En de Duitse code zo:
<iframe src="https://dashboard.webwinkelkeur.nl/webshops/widget_html?id=1&layout=new_default&theme=dark&color=%23ec008b&show=yes&view=slider&amount=6&width=manual&width_amount=280px&height=250px&interval=5000&language=deu" scrolling="no" class="wwk-widget-iframe wwk-widget--new_default wwk-widget--new_default--dark" style="border: 0; height: 250px!important; width: 280px!important;"></iframe>
Je dient er dus voor te zorgen dat je de Nederlandse code op de Nederlandse website toont en de Duitse op de Duitse.

Is dat binnen jouw webwinkel software moeilijk? Dan zou je bijvoorbeeld ook met Javascript een oplossing kunnen maken. In onderstaande code heb ik een javascript dat de taal van de LANG tag van de pagina probeert te detecteren en daarop de taal van de widget aanpast:

<script>
var language = document.getElementsByTagName("html")[0].getAttribute("lang");
if (!language) { language='nl'; }
document.write('<iframe src="https://dashboard.webwinkelkeur.nl/webshops/widget_html?id=1&layout=new_default&theme=dark&color=%23ec008b&show=yes&view=slider&amount=6&width=manual&width_amount=280px&height=250px&interval=5000&language='+language+'" scrolling="no" class="wwk-widget-iframe wwk-widget--new_default wwk-widget--new_default--dark" style="border: 0; height: 250px!important; width: 280px!important;"></iframe>');
</script>

Je kunt eventueel zelf deze code proberen via de JSFiddle die ik daarvoor heb aangemaakt.