Winkel houdt zich niet aan herroepingsrecht

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsWinkel houdt zich niet aan herroepingsrecht
Marije asked 3 jaar ago
Zaterdag 15 maart heb ik een elektrische fohnborstel ontvangen van de webshop van John Beerens. Ik heb hem voorzichtig uit de verpakking gehaald en gelijk gezien dat deze veel te groot voor mij is. Dezelfde dag de webshop een mail gestuurd of ik hem terug mag sturen en geschreven dat ik de fohnborstel wel had uitgepakt. Foto's erbij gemaild van de inhoud en verpakking  en maandag is hij keurig op de post gegaan. John Beerens wil de fohn niet terug nemen omdat er volgens hen gebruik sporen op de fohn zitten, wat absoluut niet waar. Het is het ene woord tegenover het andere...Volgens de Europese wet op herroeping mag je een artikel zeker uit de verpakking halen en zelfs als het gebruikt zou zijn mag je het terug sturen. Zij beweren dat ze hun eigen regels hebben, mag dit zomaar? Zij willen dus geen geld terug betalen en het gaat om een bedrag van 70 euro. Uiteraard heb ik al brieven gedownload om ze in gebreke te stellen, maar zij staan sterk. Ze hebben mijn fohn en mijn geld in hun bezit....
Lana answered 3 jaar ago
Beste Marije, bedankt voor je bericht. Dit blijft een beetje een grijs gebied, maar het ligt eraan hoe je hem hebt ontvangen.
Indien de verpakking geseald is en je hem hebt geopend, dan kun je hem niet meer retourneren.
Mocht dit niet het geval zijn dan is het toegestaan om deze redelijkerwijs uit te testen. Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb beantwoord. ^Lana
Marijke answered 3 jaar ago
Dag Lana, Dank je wel voor he reactie. De verpakking was niet geseald. Het was gewoon een open doos. Uiteraard begrijp ik dat je na het openen van een gesealde verpakking het niet meer kunt retourneren. Ik heb dit voorgelegd aan de Thuiswinkelorganidmsatie waarbij de webshop is aangesloten. Hopelijk kunnen zij iets voor mij betekenen.
Ik heb zelfs foto’s gemaakt van de inhoud van de dois en de buitenkant. Ik wacht het maar af. Erg vervelend dit. Zeker omdat al een paar jaar klant ven bij die webshop. Met  vriendelijke groet, Marijke
Lana answered 3 jaar ago
Beste Marijke, goed dat je je klacht hebt voorgelegd bij de geschillencommissie waarbij zij zijn aangesloten. Ik heb er goede hoop in dat zij het tot een goed eind zullen brengen. Mochten er verder nog vragen zijn dan hoor ik het graag. ^Lana
Marijke answered 3 jaar ago
Dank je wel Lana, Nog excuses voor mijn typefouten in de vorige mail. Dat krijg je van typen op je telefoon. Ik hoop ook dat we tot een goede oplossing komen. Ik hou je op de hoogte. Met vriendelijke groet, Marijke Siemensma