Witgoedkoning

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsWitgoedkoning
Jordy Lippets asked 3 jaar ago
beste,  Onlangs een wasmachine gekocht bij de witgoedkoning in deventer. Deze had ik gezien op de website. En toen telefonisch besteld.    Echter werkt hij absoluut niet zoals zou moeten. Het schuurt langs de randen. En je ruikt een branderige lucht.    Nu de verkoper gebeld. En geeft aan dat eerst een monteur moet langskomen. En anders word de wasmachine omgeruild. Echter hebben wij geen vertrouwen meer in de witgoedkoning.    Kenbaar gemaakt gebruik te willen maken van ons retourrecht. Maar negeerd ons nu volkomen.    Wat te doen? Op de website zien we nu onder het kopje "garantie" staan dat we niet zomaar ons geld terug kunnen eisen.    Hoop op advies.
Lana answered 3 jaar ago
Beste Jordy, bedankt voor je bericht. Vervelend om te horen dat je niet tevreden bent met je aankoop. Wanneer je een product koopt dan heb je 14 dagen bedenktijd. Tijdens de bedenktijd mag je de verpakking openmaken. En je mag het product uitproberen of passen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen. Voor een wasmachine is het dus logisch dat je misschien een wasje draait om te testen of hij naar behoren functioneert en geen gebreken heeft. In jouw geval zou de webshop de wasmachine dus gewoon retour moeten accepteren. Mochten zij hier alsnog niet mee akkoord gaan dan kun je naar de Consumentenbond stappen. Succes! ^Lana