Youfone stelt dat de wettelijke bedenktijd is gestart bij bestellen

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsYoufone stelt dat de wettelijke bedenktijd is gestart bij bestellen
S. Hakse asked 4 jaar ago
Ik heb internet en tv besteld bij Youfone. Deze heb ik laten ingaan 36 dagen na de bestelling. Het geleverde functioneert niet goed en niet zoals besteld. Na mailtjes en telefoontjes verandert er niets.
Ik heb aangegeven binnen 7 dagen, dat ik daarom ervan af wil.In de algemene voorwaarden van Youfone staat dat de bedenktijd ingaat bij de bestelling, dus ruim 40 dagen geleden. Volgens mij is dit strijdig met de wet en is Youfone hiermee in overtreding. Klopt mijn redenering of moet ik dit accepteren? Kan ik mij beroepen op dwaling, omdat niet geleverd is wat is afgesproken?
caleni Staf answered 4 jaar ago
Beste, Bedankt voor jouw vraag. Het is erg vervelend dat je er met Youfone niet uit lijkt te kunnen komen. Het klopt wel dat het toegestaan is om de bedenktijd te laten ingaan op het moment van bestelling. Bij diensten geldt namelijk niet de datum van ontvangst als ingangsdatum van het herroepingsrecht, maar de datum waarop de overeenkomst is getekend. In het geval dat je dan alsnog binnen 14 dagen een beroep doet op het herroepingsrecht, mag er naar rato van de periode die al verstreken is wel een deel van het verschuldigde bedrag worden ingehouden. Als je hier dus bedoelt dat jij 7 dagen na levering van het pakket een beroep hebt gedaan op het herroepingsrecht, dan was dat te laat. Heb je dit 7 dagen na het tekenen van de overeenkomst gedaan, dan moet het herroepingsrecht alsnog worden toegepast.    Hier lees je meer over het herroepingsrecht bij diensten: https://www.webwinkelkeur.nl/bedenktijd-bij-diensten-herroepingsrecht/ .
Groet Asoka