Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Betaalbaar & Innovatief

De geschiedenis van WebwinkelKeur start in 2010, op dat moment starten we als protest tegen bestaande keurmerken. Enerzijds zien we dure keurmerken die niet betaalbaar zijn voor starters, anderzijds zien we goedkope keurmerken zonder veel meerwaarde. Tevens vonden we het jammer dat geen enkel keurmerk klantbeoordelingen integreert in het keurmerk om zo niet alleen op papier, maar ook in de praktijk de betrouwbaarheid van haar leden te controleren.

Gratis webwinkel keurmerk

WebwinkelKeur start hierbij als volledig gratis keurmerk. Doelstelling is om middels partners in de toekomst kostendekkend te werken. In de eerste jaren is er veel aanloop, door het gratis karakter van het keurmerk merken we echter dat de kwaliteit niet altijd even goed is. Webwinkels die zich aanmelden voldoen vaak niet aan onze eisen en webwinkels die stoppen geven geen afmelding door. Vanaf begin 2012 besluiten we dan ook een drempel op te werpen voor leden door toch een jaarlijkse contributie te gaan vragen.

Doorontwikkeling

Doordat er met de contributie ook mogelijkheden ontstaan om het keurmerk te verbeteren zijn er in de daarop volgende jaren veel technische innovaties. Zo introduceren we in 2013 WebwinkelKeur PLUS waarbij het mogelijk wordt om klanten uit te nodigen tot het delen van hun klantbeoordeling. Hiermee wordt WebwinkelKeur ook een volwaardige klantbeoordelingen tool. Tevens introduceren we de Javascript integratie die het mogelijk maakt de echtheid van het keurmerk binnen de eigen webwinkel te controleren.

Vanaf midden 2015 wordt de gehele software van WebwinkelKeur vernieuwd. Leden krijgen een geheel nieuwe beheertool met tal van mogelijkheden. Hiermee is WebwinkelKeur een voorloper in de branche, deze software wordt dan ook continu verder doorontwikkeld.

Europa

Het e-commerce landschap wordt steeds internationaler. Vandaar dat we onze leden ook willen helpen met internationaal ondernemen, dit doen we o.a. door onze sluiting bij het EMOTA Keurmerk in 2015, we waren daarmee de eerste en enige partij die een volwaardig internationaal keurmerk naar Nederland haalden. Tevens zijn we sinds maart 2014 ook actief in Spanje onder de naam eValor.es.

Overnames

Naast de primair natuurlijke groei van het aantal leden, hebben we de afgelopen jaren ook enkele overnames gedaan: