Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Shoppagina module WebwinkelKeur

ShopPaginaDe Shoppagina module zorgt voor een eenvoudige integratie van het WebwinkelKeur uitnodigingen systeem binnen jouw Shoppagina webwinkel. Hiermee nodig je klanten eenvoudig uit tot het delen van een beoordeling. Deze mogelijkheid is voorbehouden aan PLUS leden.

De Shoppagina module zorgt voor het automatisch uitnodigen van klanten voor het delen van een klantervaring. Bij elke afgewerkte bestelling wordt automatisch een uitnodiging naar de klant verzonden waarin hij uitgenodigd wordt om zijn ervaring te delen. Zo vergroot je het vertrouwen en de conversie van jouw webwinkel.

Tevens heeft de Shoppagina module de mogelijkheid tot het plaatsen van onze javascript integratie en Rich-snippets. De rich snippets integratie in jouw webwinkel zorgt voor sterren in de Google zoekresultaten waardoor jouw webwinkel meer opvalt in de zoekmachine!

Korting op het WebwinkelKeur PLUS pakket bij Shoppagina

Klanten van Shoppagina krijgen automatisch een korting op het WebwinkelKeur PLUS pakket. Je betaald dan niet €12 per maand, maar slechts €10,50. Deze korting wordt na aanmelding automatisch op je factuur verwerkt.

De WebwinkelKeur shoppagina module

Voor Shoppagina raden we naast het activeren van de shoppagina koppeling aan ook aanvullend materiaal zoals onze klantbeoordelingen widget te plaatsen.

(meer…)

Installatie WebwinkelKeur module bij Shoppagina

Installatie
1. Login op jouw Shoppagina account
2. Ga naar “Bewerk mijn webshop”.
3. Klik in het linker menu op “Externe koppelingen”, kies vervolgens bij Klantervaring voor WebwinkelKeur.
4. Zet koppeling ingeschakeld op Ja. Vul je persoonlijke webwinkel ID + API wachtwoord in. Deze gegevens vind je onder ‘wizard’ in het tabblad ‘installatie’ na het inloggen op dashboard.webwinkelkeur.nl.
5. Vul de overige opties naar wens in.
6. Vergeet bovenaan het tabblad “Keurmerk plaatsen” niet om ook de sidebar te activeren. Klik op Opslaan om de aanpassingen te verwerken.
7. Test eventueel de koppeling door een bestelling te plaatsen en deze op betaald en verzonden te zetten. Log vervolgens in op WebwinkelKeur en kijk bij uitnodigingen of de uitnodiging ook ingepland staat om verzonden te worden.
8. Plaats naast de koppeling ook aanvullend materiaal voor een betere conversie en activeer de rich-snippets.

Plaatsing van widget op Shoppagina

Voor Shoppagina raden we om naast het activeren van de shoppagina koppeling ook aanvullend materiaal zoals onze klantbeoordelingen widget te plaatsen.

Voor het plaatsen van uw klantbeoordelingen widget op uw ShopPagina webwinkel volgt u de volgende stappen.

Rich snippet sterren in de Shoppagina Webwinkel

Rich-Snippet sterren zijn de sterren in de organische zoekresultaten van Google (dus niet de sterren in de Adwords advertenties!). De rich snippet sterren zijn primair bedoeld om bijvoorbeeld productreviews in de zoekresultaten weer te geven om zodoende de zoekresultaten te verrijken met andere informatie. Ze zijn echter ook te gebruiken om de voorpagina van uw webwinkel van sterren te voorzien in de zoekresultaten. Dit is echter wel op eigen risico, het beleid van Google met betrekking tot het gebruik van Rich-Snippets kan in de toekomst wijzigen.

(meer…)