Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Blog

Pas zelf de beoordelingscriteria aan waarop je wordt beoordeeld.

Als webwinkelier wil je graag zoveel mogelijk beoordelingen verzamelen van goede kwaliteit. Tot voor kort stonden de beoordelingscriteria waarop je beoordeeld werd standaard ingesteld op levertijd, klantvriendelijkheid, prijs/kwaliteitsverhouding en nazorg en garantie. Voor de meeste webwinkels was dat prima, maar als je bijvoorbeeld online cursussen verkoopt dan is levertijd niet de beste graadmeter. Vandaar dat […]

Het belang van duidelijkheid bij het doorvoeren van een bestelling

Shakespear zei het al in Hamlet (1600); “We moeten ons zeer duidelijk uitdrukken of dubbelzinnigheid zal ons de das omdoen”. Webwinkeliers die afbeeldingen tonen ter verduidelijking van het product, verlagen het risico dat het product retour komt. Hoe meer duidelijkheid je de klant geeft omtrent het product, hoe beter de klant een inschatting kan maken omtrent […]

Autoriteit persoonsgegevens onderzoekt gebruik BSN in het BTW-nummer van ZZP’ers

De autoriteit persoonsgegevens (AP) heeft aangegeven onderzoek te verrichten naar het gebruik van het BSN-nummer in het BTW-nummer door de belastingdienst. Het BSN-nummer is het persoonlijke nummer dat iedereen ontvangt bij de inschrijving in de basisregistratie personen (BPR). De autoriteit persoonsgegevens wil onderzoeken wat de wettelijke grondslag is dat de fiscus hiervoor gebruikt.

Voorbeeldwebwinkel

Als keurmerk zijn wij continue op zoek naar manieren om de webwinkels van onze (nieuwe) leden eenvoudig aan de wet te laten voldoen. Dit doen wij door onze leden regelmatig op de hoogte te brengen van wettelijke veranderingen door middel van nieuwsbrieven, het inzetten van blogs en door interessante items te plaatsen op sociale media. Vanaf […]

Europese Unie stelt ‘Nederland kent teveel zzp’ers’ (opinie)

De Europese Unie publiceerde op 22 mei een rapportage met daarin haar aanbevelingen voor Nederland. Eén van de meest opmerkelijke aanbevelingen was dat Nederland de sterke toename van zzp’ers aan banden moet leggen. Zo schrijft de Europese Unie ‘De groei van deze groep zelfstandigen die vaak niet of slecht zijn verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid en werkloosheid, onvoldoende […]

Mega-alles (opinie)

Het lijkt een niet te stoppen trend; alles wordt groter en efficiënter. We kopen onze boodschappen bij grote supermarktketens waar we de boodschappen zelf mogen scannen en zonder tussenkomst van een caissière kunnen afrekenen. Stappen we in de trein, dan hoeven we alleen maar even onze ov-kaart in te bliepen. Allemaal mooie innovaties zul je denken, alles […]

Online reviews – Chat met ACM

Vorige week publiceerde de ACM de resultaten van een door hun uitgevoerde verkenning. Afgelopen vrijdagmiddag had de ACM een chat met mensen die geïnteresseerd waren in het rapport en hier eventuele vragen over hadden. Naast ons waren ook onze vakbroeders van The Feedback Company aanwezig alsmede enkele webwinkeleigenaren en andere geïnteresseerden. In dit blog willen we graag […]

4 voorspellingen die niet uit kwamen

Het e-commerce landschap staat voor veel innovaties. Voorbeelden zijn bezorging van pakketjes middels drones, webwinkelen middels virtual of augmented reality en producten printen met een 3d-printer. Welke innovaties onze toekomst gaan veranderen proberen we graag te voorspellen, maar komen die voorspellingen ook echt uit? De toekomst zal het leren, in het verleden zijn er echter […]