Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Blog

Opinie: GDPR, Schieten we niet door?

Dat privacy belangrijk is weten we allemaal. Ongemerkt weten grote bedrijven als Facebook en Google toch meer over ons dan dat we zouden willen. De Europese Unie wil hier iets tegen doen en komt in mei dit jaar met nieuwe wetgeving (GDPR/AVG). Goed dat er nieuwe privacywetgeving komt zou je zeggen? Helaas blijken theorie en […]

GDPR deel III – rechten van betrokkenen

Het is van groot belang om transparant te zijn over de wijze waarop u persoonsgegevens verwerkt. Een goede manier om uw klanten duidelijk te maken wat u met hun gegevens doet is een up-to-date privacybeleid. Ongetwijfeld heeft u er al een op uw webshop (of andere websites) geplaatst. Maar wanneer heeft u deze voor het […]

Bezoek ons tijdens de webwinkel vakdagen 2018

Ga jij woensdag 24 januari en donderdag 25 januari naar de webwinkel vakdagen? Het evenement is vaste kost voor iedere serieuze eCommerce ondernemer en daarbij nog gratis ook. Ook WebwinkelKeur is weer van de partij. Meld je gratis aan en bezoek ons op standnummer 94. De webwinkel vakdagen is het grootste evenement van de webwinkel branche. Tijdens de […]

Uitspraak rechter tegen ACM-boetes

Vorig jaar zijn er flinke boetes uitgedeeld door de Autoriteit Consument & Markt aan webwinkeliers die de wet niet netjes naleefden. Wij hebben hier in het verleden al eens over geschreven. Dat niet iedere webwinkelier het met de forse boetes eens was moge duidelijk zijn. Twee van deze beboete partijen, Shoebaloe en Bever, hebben een […]

Waarom ik niet in de Bitcoin geloof

Er is de laatste weken veel geschreven over de Bitcoin, over gewone jongens die vanuit het niets miljonair worden, over de alsmaar stijgende koers en over de gevaren die daarmee gepaard gaan. Al die berichten hebben de Bitcoin enorm geholpen, althans de koers van deze cryptocurrency. Zelf geloof ik niet dat de Bitcoin het beloofde antwoord […]

Update van de telefooncentrale: nu ook een Belgisch nummer!

Bij WebwinkelKeur houden wij van innovatie. Sinds 2016 bieden wij onze telefooncentrale aan, een tool welke we continue verbeteren. Zo hanteren we een vast tarief en hebben we sinds ook een Belgisch telefoonnummer beschikbaar. Je kunt nu kiezen tussen een Nederlands en een Belgisch nummer bij onze telefooncentrale, waardoor je nu ook eenvoudig een lokaal […]

Te weinig pakketbezorgers tijdens de drukste tijd van het jaar

Zoals reeds in eerder vermeld blogbericht, zijn november en december de drukste maanden binnen de e-Commerce. Het zijn de maanden met de feestdagen als sinterklaas en kerst, waar men volop cadeaus voor familie en vrienden online bestelt. Al deze pakketten zullen bij hun eindbestemming bezorgd moeten worden. Door de grote aantallen aan online bestellingen binnen […]

Hoeveel is mijn webshop waard?

Wanneer je dagelijks alle energie in je eigen webwinkel steekt, dan komt onherroepelijk de vraag een keer langs ‘Wat is mijn onderneming eigenlijk waard’? Die vraag kan opkomen omdat zich al een koper heeft aangediend, maar het kan ook zijn dat je zelf jouw webshop klaar wilt maken voor een (toekomstige) verkoop en daarom de […]